sy sadelöverdrag?

D

Dumle

hade tidigare en tråd om sadelskydd och fick tipset att sy mitt eget då inget annat jag provat passat. så nu kommer mina frågor:
vilket tyg är bäst?
och framförallt HUR ska man sy det?
jag är usel på att sy, men jag kan ju prova ;)
 
haha jag själv har inte ens en symaskin.. så jag tog mitt sadelöverdrag till svärmor så hon fixade tre stycken åt mej.. :) annars så har de tok billiga på ett välkänt internet shopping ställe.. i fleece.. börje heter han.. hehe
 
jag köpte bomulls tyg på Ikea och mycket bra och billigt!
 
Jag har köpt mina på MyOne(förra veckan) och då var dom i tjockt fint "konstläder" och kostade 35 kronor....
 

Liknande trådar

Körning Hej, jag Håller på att sy ett kuskförkläde men saknar mönster och har aldrig sett ett irl. Har sytt flera kjolar dock så har utgåt från...
Svar
1
· Visningar
636
Fritid Jag håller på att sy en rumpvärmare till min sadel och har kommit så långt att det är dags att sy ihop alla bitar. Frågan är bara vad...
Svar
7
· Visningar
531
Senast: Trott
·
Tjatter Är det inte dags för en presenttråd igen? Blev inspirerad av en DN-artikel dä nån alltid fick helt fel kläder från svärmor. Sådant hon...
2
Svar
38
· Visningar
2 549
Senast: cambodia
·
Fritid Jag är väldigt mycket nybörjare när det kommer till att sy. En rejäl bromskloss just nu är alla miljoner olika tygsorter som jag inte...
Svar
3
· Visningar
619
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp