Bukefalos 28 år!

Ta hand om en fransyska!

Nebraska

Trådstartare
Den har legat ett tag i frysen nu så det är dags att laga nåt på den. Är det någon som har ett bra tips på vad man kan göra med en bit fransyska? Gärna barnvänligt recept.
 
Som halvfrusen går den bra att skiva nästan igenom. Lägg på en plåt med kanter, sen får ungen hjälpa till att hälla ketchup i spåren och sätta i äppelskivor och lökringar där. Kladda på lite senap på ytan med. Sätt i in ugnen på rätt låg värme, kanske 100-110 grader. När den är färdig så ös på ev sky över den och lägg ost på, är spännande för en unge då det är varmt och otäckt. In i ugnen på lite högre värme, kanske 150 eller så i kanske tio minuter, så osten tar lite färg. Vill man så går det utmärkt att lägga klyftpotatis runt köttbiten med, så blir hela måltiden tillagad på en gång.
 

Liknande trådar

Mat Ska ha en lite bjudning förv6 personer på lördag. Det blir slaktarbiff/njurtapp och svampsås, men har inte bestämt hur jag ska fixa...
Svar
17
· Visningar
735
Senast: tott
·
Mat Vi veckohandlade som vanligt i söndags men på grund av hela familjens magsjuka så har det ju inte blivit mycket mat som lagats...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 612
Senast: Sirap
·
Mat Eftersom priset på bröd är helt galet och många av oss kämpar för att hålla hushållskassan i schack, så tänkte jag att vi kanske kunde...
9 10 11
Svar
202
· Visningar
7 189
Kropp & Själ Med idrottsaktiviteter varje vardagkväll blir matlagningen lidande. Jag har därför börjat göra storkok och frysa in portionsvis så att...
2
Svar
27
· Visningar
2 135
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp