Bukefalos 28 år!

Tabellkrångel (HTML)

ja, netscape finns nog inte så länge till. men mozilla gör och kommer nog bli allt större. mozilla följer de standarder som w3 sätter i mycket större mån än ie. faktum är att ie är riktigt efter i css-hanteringen...
titta in här och gå in på 'table of contents' så får du se hur mycket sämre ie stödjer css jämfört alla andra moderna (alltså inte netscape) browsers... :smirk: sen att microsoft hittar på egna 'standarder' och lösningar som inte hör till standarderna (som alla andra följer) är ju... rätt typiskt microsoft... :smirk:
 
jag skulle nog söka på nån kombination av "variable height" och table, och kanske nåt mer bra sökord om du får många svar. hinner inte googla åt dig just nu.
 
Annan meny

Fast det där med tabellen har jag ju redan löst på ett annat sätt, men tack ändå... Det var nog snarare det med menyn jag funderade över. Jag vet ju inte hur du menar att man kan lösa det på något annat sätt än på det jag gjort, eller varför det inte fungerar i Netscape/mozilla, så det är lite svårt att veta vad det är jag ska söka på... :crazy:

/Erica
 
Re: Annan meny

ah, såklart. jag var lite snurrig och stressad igår kväll. :smirk:

är det du som byggt ditt meny-javascript (bara så jag vet hur mycket koll du har på det)? för det första kan du ju bygga en enda 'visadolj' och sedan skicka till funktionen vilket objekt det är som ska visas/döljas. du kan titta lite på javascriptet till en (tokful! men det var meningen också... :D) sida jag gjorde för ett tag sen som jag har för mig funkar. du ser att enda skillnaden är hur man 'refererar'. :p nu är väl det här lite lätt överpretantiöst kanske, eftersom jag har för mig att document.getElementById ska funka på IE också.
 
Re: Annan meny

gah. så skickar jag dig till ett script som är fel... :crazy: jag är så korkad. :) du ser i alla fall vilka 'referenser' som ska användas för NN4 och Mozilla/Opera etc. om du byter ut dina referenser mot dem som är i mozilla-avdelningen så ska det funka för de allra flesta browsers.

det som är fel i scriptet är att jag försöker avgöra om objektet är dolt/synligt med document.all, vilket inte funkar i mozilla etc. egentligen borde jag lagt upp det så att jag först kollar vilken browser och sen kollar synligt/dolt. nu kollar jag först synligt/dolt och sen vilket browser - vilket inte funkar efter som olika browsers har olika definitioner på hur man refererar.

hoppas du fattar mitt svamlande. har tyvärr inte tid att fixa scriptet så att det är rätt just precis nu, och kommer inte ihåg om jag har använt något liknande hyfsat enkelt script på nåt annat ställe... men du kanske löser det ändå?

/moiran - som VERKLIGEN borde åkt till stallet för tolv minuter sen
 
Re: Annan meny

som VERKLIGEN borde åkt till stallet för tolv minuter sen
Åh vad du är gullig! :love: :rofl:

Jag har inte byggt "mitt script" själv utan försökt varit lat och bara försökt förstå så lite som möjligt av det... :o Jag förstod inte mycket av ditt script heller vid första anblick, men jag ska försöka sätta mig och titta på ditt script imorgon eller så. När jag har lite mer tid och är piggare så kanske jag kan lista ut lite mer vad det innebär. :) Men stort tack! :bow: Kul sida! ;)

/Erica
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det känns faktiskt som att jag äntligen har förstått och hittat en riktning när det gäller arbetet med min hälsa! ”Bara” 9 år efter att...
Svar
0
· Visningar
414
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Har precis införskaffat en ny väst, en Racesafe :love: Innan dess hade jag en Outlyne, som jag bokstavligen H A T A D E... Den satt...
Svar
17
· Visningar
2 302
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp