Bukefalos 28 år!

täcka under stormen?

Dolly

Trådstartare
Hej! Det sägs ju att det ska bli storm imorgon och då undrar jag ifall jag som har hästar med bra vinterpäls som gått otäckade på lösdrift även när det var -18 iår ska täcka dem imorgon?

Den ena kan få ont i ryggen vid ihållande regn så det kanske kan vara bra för henne att få ett fleccefodrat regntäcke på sig? Men de andra då?

Hur gör ni andra som har otäckade hästar?:confused:
 
Sv: täcka under stormen?

Mina som är vana att gå utan täcke kommer att göra det i ovädret oxå, bara araben som går täckad i vanliga fall kommer att få på sig lite extra, eftersom hon är frusen av sig
 
Sv: täcka under stormen?

Har också funderat men min går otäckad idag och tror nog att det kommer att gå bra. De får extra mycket hö idag och dessutom finns det ett stort vindskydd att söka lä i. Där tänkte jag även lägga höet om det börjar blåsa värre.
 
Sv: täcka under stormen?

De har skog, och den lilla är så välpälsad man kan bli. Så allt är som vanligt här, inte täckat på mer på den täckade heller. Däremot fick han en ofodrad hals på täcket.

Och så har de fått extra tilldelning av halm i hagen, om inte annat blir de varma av att jaga den. Snöar inget här än, men det blåser - utan bara fan. Och jag ska åka bil och kommer med min sedvanliga tur fastna mig i eländet när det börjar. Dock ingen stormvarning här, men det blir svårt nog med sikten och drivsnö när det börjar snöa ihop med den här vinten. Blä, jag vill stanna hemma..

Men hästarna går det knappast någon nöd på som sagt, och de har ju varit med förr =)
 
Sv: täcka under stormen?

Inga täcken på hästarna, som går på lösdrift och inte är i träning.
 

Liknande trådar

Ridning Hej! jag har ett problem med mitt ungsto. Hon har fått för sig att ta tag i bettet, dra ner huvudet och sticka, främst i galoppen...
Svar
13
· Visningar
2 054
Senast: mily
·
Hästhantering Hej, jag har en haflinger valack på tre år! Han har börjat explodera mer och mer de senaste ca 6 månaderna (innan var det inte alls...
Svar
8
· Visningar
1 563
Senast: sorbifolia
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 024
Senast: Stereo
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
2 997
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp