Bukefalos 28 år!

täcke inne sommartid

russell

Trådstartare
Min häst är otroligt känslig för flugor och andra flygfän. Han står inne under natten och jag vill gärna ha något tunt täcke på honom så han inte blir galen på dom som finns inne i stallet. Just nu har han ett fleecetäcke men det börjar bli lite för varmt även under natten.

Har funderat på ett bomullstäcke. Men det finns ju så himla mycket olika, vad har ni?
 
Min eksemhäst har sitt eksemtäcke på både inne och ute :) Brukar ta av huvan när han är inne bara och sätta en gjord runt honom istället för magplattan.
 
Jag brukar köra på flugtäcke. Likaså vid transport när det är mycket insekter brukar hon få ha flugtäcket på sig.
 
Min häst är otroligt känslig för flugor och andra flygfän. Han står inne under natten och jag vill gärna ha något tunt täcke på honom så han inte blir galen på dom som finns inne i stallet. Just nu har han ett fleecetäcke men det börjar bli lite för varmt även under natten.

Har funderat på ett bomullstäcke. Men det finns ju så himla mycket olika, vad har ni?
Eksemtäcken är lätta och svala, skyddar bra också. Jag föredrar dem alla gånger då de är elastiska och inte ger en massa tryck som de där "flugtäckena" gör. Dessutom sluter de tätt kring "hålen" och släpper inte in bugs under täcket.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 584
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
665
Senast: Ketrawzc
·
Foder & Strö Jag behöver hjälp med halm för lättfödd d-ponny. Vi köpte en överviktig (eller fet 🤷🏽‍♀️) ponny. Bedömd 7.5 på en skala till 9 av...
Svar
16
· Visningar
1 735
Senast: CaisaCax
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 244
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp