Bukefalos 28 år!

Tävla med äldre häst?

Sv: Tävla med äldre häst?

Nu tror inte jag att ditt svar var riktat till bara mig. Jag ser inget konstigt i att er häst gick 12 mil som 19 åring men jag skulle ha höjt på ögonbrynen om den inte alls var distanstränad vid 16 års ålder. Den hästen Ts frågar om kommer desutom vara 17 år när den debuterar CR om de inte startar någon CR nu i höst. "Underbarn" finns det även bland hästar.
 
Sv: Tävla med äldre häst?

Om jag inte minns fel köptes den hästen som 15-åring, och hade då inte gått distans.
Inte optimalt, men just den hästen är en på miljonen, samt att den matchades igång rätt försiktigt och fint.
Jag minns fortfarande första gången jag tränade ihop med den hästen, vilken aha-upplevelse att rida bredvid och se hur lätt, fint och energisnålt han rörde sig.

TS, träna igång din häst, men håll ordentlig koll på senor och gaffelband.
 
Sv: Tävla med äldre häst?

Det ska jag ! :D

Nu ska vi testa på en prova på 2 milare i oktober så han får känna på atmosfären! :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 293
Senast: Fiorano
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
3 833
Senast: Valle
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 992
Senast: Stereo
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 928

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp