Bukefalos 28 år!

Tandfickor kirurgiskt ingrepp

Charlotte1975

Trådstartare
I dag blev de bestämt att jag måste göra ett kirurgiskt ingrepp för att bli av med tandfickor längst bak. Jag har gått hos tandhygienist flertalet gånger senaste året men tyvärr så har de inte hjälp mellan tänderna längst bak. Har liten och trång mun så även fast jag kämpar så kommer jag inte åt. De jobbiga är att jag har sån j...a tandläkarskräck.:crazy: Jag bröt ihop och började grina okontrollerat när jag träffade hygienisten första gången, och pga min skräck fick vi dela upp behandlingarna så jag fick 4 besök i stället för ett. De som ska göras nu är ett mkt större ingrepp, dvs en operation där de öppnar upp tandköttet för att komma åt och rengöra långt ner. 2 tider är bokade om ett par veckor och jag fattar inte hur jag ska klara av detta. Jag blev lovad lugnande, men trots detta började jag grina när jag åkte därifrån bara av tanke på vad de ska göra. Allt detta bottnar i en olycka för 25 år sen då en tand rotfylldes utan bedövning, och som många år senare ersattes av ett implantat. Implantathistorien va en mkt plågsam ingrepp och en mkt okänslig tandläkare, så efter de knyter de sig vid bara tanken. Så ge mig pepp. Jag kommer ha ont i magen tills allt detta är klart om ett par månader.:crazy:
 
I dag blev de bestämt att jag måste göra ett kirurgiskt ingrepp för att bli av med tandfickor längst bak. Jag har gått hos tandhygienist flertalet gånger senaste året men tyvärr så har de inte hjälp mellan tänderna längst bak. Har liten och trång mun så även fast jag kämpar så kommer jag inte åt. De jobbiga är att jag har sån j...a tandläkarskräck.:crazy: Jag bröt ihop och började grina okontrollerat när jag träffade hygienisten första gången, och pga min skräck fick vi dela upp behandlingarna så jag fick 4 besök i stället för ett. De som ska göras nu är ett mkt större ingrepp, dvs en operation där de öppnar upp tandköttet för att komma åt och rengöra långt ner. 2 tider är bokade om ett par veckor och jag fattar inte hur jag ska klara av detta. Jag blev lovad lugnande, men trots detta började jag grina när jag åkte därifrån bara av tanke på vad de ska göra. Allt detta bottnar i en olycka för 25 år sen då en tand rotfylldes utan bedövning, och som många år senare ersattes av ett implantat. Implantathistorien va en mkt plågsam ingrepp och en mkt okänslig tandläkare, så efter de knyter de sig vid bara tanken. Så ge mig pepp. Jag kommer ha ont i magen tills allt detta är klart om ett par månader.:crazy:
Orkar du be om en andra åsikt? Dvs åk till ett annat landsting ? Gå och kolla med andra tandläkare. Hjälper det?
 
Orkar du be om en andra åsikt? Dvs åk till ett annat landsting ? Gå och kolla med andra tandläkare. Hjälper det?
Jag har fått remiss till denna tandläkare från en fd stallkamrat som jag litar 100 på. Så jag tvivlar inte på att de måste göras, tyvärr.
 
Jag är också rädd.

Jag hade länge två visdomständer som min tidigare tandläkare misslyckades att dra ut när jag var ung.

Min tandläkare sa att de måste bort när de växt sig så höga att de störde bettet. Jag remitterades till käkkirurgen och min tandläkare sa att jag skulle få en "lätt sedering".

Jo tjena, lätt.... Jag tuppade av fullständigt och återfick inte någon form av kontakt med världen förrän allt var färdigt. Den lätta sederingen slog ut allt och jag hade ingen aning om att de rotat i min mun. :)

Lugnande och sedering är ungefär samma sak antar jag. När de vet att du är så väldigt rädd kanske du får mer än "lite"?
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
21 394
Senast: LenaH
·
Hästvård Står med det svåraste valet som finns nu med min häst. Halva jag känner att det är bäst att avliva, andra halvan vill låta henne leva...
2
Svar
32
· Visningar
5 079
Senast: Vita_N_6520
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp