Tappat all päls?

MsSleepalot

Trådstartare
Min "långhåriga" schäfer började lossa päls i slutet av sommaren (aug-sep) och det var MYCKET hår som borstades bort, flera ggr om dagen. Sen blev hon jättetunnhårig, tunnare än en schäfer man vanlig längd på pälsen. Nu har hon bara fått tillbaka lite lurv längst inne men fortfarande lika korthårig (!). Hur får man tillbaka all den långa fina pälsen hon haft? Borde inte det växa ut ganska fort? Eller tar det kanske lång tid?

(hon är pigg och frisk och äter bra som vanligt i övrigt....)
 
Sv: Tappat all päls?

min långhårstik fick valpar i maj efter det tappade hon extremt med päls både pga värmen o hormonerna enligt vet. Nu först har hon pälsat på sej igen o det tog tid!
Långhårsschäfern är ju väldigt benägen på våteksem blandannat o mkt annat kan spela in till varför hunden tappar pälsen!
Har den haft klåda?
Köp b-vitamin för hund eller ge den här vetegroddsoljan"vad heter den någon som vet?" så får hunden extra vitamintillskott till ny pälssättning.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 153
Lantbruksdjur Hej! Min hyresvärd har fyra under vara getter av rasen Jämtlandsget(?). Har sedan ett par veckor noterat att lilla geten (1-2 år?)...
Svar
0
· Visningar
1 091
Senast: Aliide
·
Hundavel & Ras Planerar att köpa ett till hund förmodligen till nästa år, under vår/sommaren(mest för att slippa rumsrenhets träningen under...
Svar
8
· Visningar
1 464
Övr. Hund Jag har två chinese crested, en puff och en naken. När puffen var helpälsad ägnade jag mellan 20-40 minuter per dag till att borsta...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 519
Senast: Wenniz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Annonsera mera VII
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp