Bukefalos 28 år!

Tatuering med islandshäst motiv?

Vonarneisti

Trådstartare
Finns det folk här med islandshäst relaterade tatueringar? Jag har blivit himla sugen på en, men skulle gärna skaffa något lite mer "spännande" än den klassiska, svarta kontur bilden av en töltande häst.

Någon här som har eller känner någon med islandshäst tatuering och vill dela med sig lite inspiration?
 
Jag har en hästrelaterad tatuering. :) I andras ögon är det en "text om hästar" men för min del är den otroligt personlig då den riktas till MINA hästar vilket innefattar isisarna jag haft under åren. :)
20140128_121657_53a821d29606ee5d8d74467c.jpg
 
Jag har den klassiska konturen av töltade islandshäst. Drömmen vore ju givetvis något betydligt mer raffinerat men jag har dels inte råd att lägga så många tusen o dels får man vara jäkligt petig med vem som gör den om man skall ha en snygg häst! Nästintill alla bilder på hästtatuering man kan söka på via Google är skeva i ansiktet/huvudet. Jag har lite för mycket konstnärlig ådra själv för att acceptera en sån tatuering ;) Så jag safe'ade med en siluett, den är svår att göra fel.

13aug15.jpg
 
Får väl tillägga att en dröm jag har är att få Lena Furberg att teckna mina hästar "serietidningstyle" o tatuera det! Där faller det väl mest på att jag inte har några bra fotografier på dom precis så som jag vill ha tatueringen. Men borde egentligen ta tag i det... Hade varit hur fräckt som helst! O där kan inte tatueraren göra fel om denne bara följer mallen.
 
Finns det folk här med islandshäst relaterade tatueringar? Jag har blivit himla sugen på en, men skulle gärna skaffa något lite mer "spännande" än den klassiska, svarta kontur bilden av en töltande häst.

Någon här som har eller känner någon med islandshäst tatuering och vill dela med sig lite inspiration?
Jag gjorde en för nått år sen, Vill gärna ha fler.
483761_10151392280283068_1242360492_n.jpg
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 123
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 642
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
993
Senast: linlar1
·
Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
1 822
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp