Tävla i Hackamore

Thathorse

Trådstartare
Hej! Jag är lite osäker på dethär med att tävla i hackamore. Jag har läst att man ska fråga tävlings arrangören om det är ok innan men vet inte om det stämmer. Min fråga: Får jag tävla med min C ponny på hopptävling med godkänt Hackamore?
 
Detta står i TR:

Moment 307 Godkända bett och nosgrimmor för ponny vid hoppning

9. Hackamore där skänklarna får ha en maximal längd av 17 centimeter. Hackamore får inte användas i kombination med något bett. Längden mäts från översta delen där sidostyckets fästs till nedersta delen är tygeln fästs.


Alltså: ja du får tävla din ponny på hack:)
 
Detta står i TR:

Moment 307 Godkända bett och nosgrimmor för ponny vid hoppning

9. Hackamore där skänklarna får ha en maximal längd av 17 centimeter. Hackamore får inte användas i kombination med något bett. Längden mäts från översta delen där sidostyckets fästs till nedersta delen är tygeln fästs.


Alltså: ja du får tävla din ponny på hack:)
Åååh va bra Taack!!!!
 
Varför har du fått för dig att du ska fråga tävlingsarrangören???
Ponnyns utrustning regleras i respektive TR och om man känner sig osäker är det överdomaren man ska gå till.
 
Varför har du fått för dig att du ska fråga tävlingsarrangören???
Ponnyns utrustning regleras i respektive TR och om man känner sig osäker är det överdomaren man ska gå till.
Jaja tävlings arrangören/ överdomaren whatever XD det stod på en fb grupp :)
 

Liknande trådar

L
  • Låst
Kropp & Själ Alla här vet nog att såna här iq tester är gjorda för väster ländska tanke sätt och hur man lär sig i skolan här och så. Och dethär är...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
13 833
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 912
Senast: Nox
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 753
Senast: hhere
·
Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
1 863

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp