Bukefalos 28 år!

Tävlingsoutfit 2014

Fiorano

Trådstartare
Hur kommer ni se ut på tävlingsbanan denna säsongen? Har ni varit tvungna att förändra något med tanke på uppmärksamheten kring loggor? Något nytt inköp som ni längtar efter att visa upp?

Jag är i valet och kvalet om jag ska rida med eller utan plastrong (ja, det kan vara ett av de ultimata i-landsproblemen). Börjar tycka det är snyggare med en tävlingsskjorta enbart under kavajen istället för fluff.

I övrigt lär vi se ut som vi gjorde förra året förutom ett nytt schabrak:).

1231192_10201288474165781_2075202023_n.jpg
 
Sv: Tävlingsoutfit 2014

Vi ser ut precis som vanligt, eller ja ur dressyrsynpunkt är vi främmande fåglar eftersom vi varken har lack eller glitter :angel:
Kör på helt klassiskt svart och vitt, vill ju att hästen ska glänsa mest :D

Eller jo :idea: en ny plastrong har jag faktiskt, min mor tyckte att det var så pinsamt med den gamla slitna så hon köpte mig en ny :o
 
Sv: Tävlingsoutfit 2014

Jag ser nog ut som vanligt, bortsett från igår då jag red så snabbt att ena kavajknappen lossna. :D Nä men förhoppningsvis så inviger jag fracken snart och där har jag inhandlat en matchande plastrong med marin- och guldpasspoal. I övrigt så trillar jag under kategorin sponsorryttare och allt vad det innebär med loggor.

Klart du ska ha plastrongen kvar! Fast jag tycker det är snyggast med de rena enkla och inte de fluffiga bakelsevarianterna.
 
Sv: Tävlingsoutfit 2014

Åh ser fram emot att se alla fina tävlingsoutfits! :)

Vi kommer nog se ut såhär även i år. Nästa år blir det nog en "mini-frack" :love:


dsc_0270b.jpg
 
Sv: Tävlingsoutfit 2014

Vi kommer se ut sa har i ar.

14+-+6


Plastrongen och plastrongnalen ar nya, har alltid ridigt med bara skjorta innan. Kande mig inte helt bekvam med allt jox runt halsen men tycker det blev snyggt anda och passar till kavajen.
Och jaaaa, nu ska jag sluta tjata om kavajen :p

Nar budgetunderskottet tillater sa vill jag ha en ny hjalm utan tuggmarken pa. Garna en bla uvex :) Och ett nytt shabrak som inte ar smutsvitt/gratt. (kanske en storlek storre sa hastens mage ser mindre ut ocksa O_o)
 
Sv: Tävlingsoutfit 2014

Jag kommer, precis som senare delen av förra året se ut som följande:
Hjälm: Uvex FP3 Classic/Uvex Perfexxion Classic
Hår: Mörkblå, blingad sammetsrosett med hårnät - köpt på något meeting
Plastrong: Fått i julklapp av mamma, vet ej märke eller vart ifrån
Skjorta: CRW Exclusive
Kavaj: Animo Link
Handskar: Roeckl Vesta
Byxor: Back2Back
Strumpor: Kingsland
Stövlar: Horsehead Junior

Schabrak: Schockemöhle Royal Collection (allround)/Glenn Gordon (dressyr)

Nu tävlar jag inte lokalt än, men min klädsel påverkas inte nämnvärt av de nya reglerna. Visst, jag skulle få tejpa över Animologgan på min kavaj, men annars inget som jag kan komma på nu :)

1966909_483068185149852_124479780_n.jpg


Tyvärr blev visst mitt huvud bortklippt :o Men det är en Instagrambild, och tyvärr har mina mobilbilder ett annat format än Instagram...
 
Sv: Tävlingsoutfit 2014

Då jag har avancerat en hel del och kommer att starta Msv A / St George inom kort så har det skett en hel del förändring på tävlingsoutfiten. Fyndade en sjukt snygg frack på GHS som ska invigas, samt att nya stövlar är beställda och på ingång. Utöver detta är det en uvexhjälm med bling o plastrong med bling. Förhoppningen är att införskaffa även ett nytt tävlingsschabrak så att jag har två, det jag tidigare haft som reserv är inte längre tillåtet iom nya reglerna kring loggor.
 
Sv: Tävlingsoutfit 2014

Bider mina vänner BILDER:D!!

Smulan: Jag funderar lite på om en mindre fluffig plastrong ändå kan ersättas av tävlingsskjorta med krås. Ska fortsätta fundera:p.
 
Sv: Tävlingsoutfit 2014

Ok ok :p

Vi fortsätter att se ut såhär, fast med ett finare schabrak (Equiline-nånting) med gråaktig kant + lite silvrig "klubb"brodyr
DSC09941_liten.jpg
 
Sv: Tävlingsoutfit 2014

Hjälm:
skarmavbild_2014-03-23_kl_213041_532f44942a6b22842a68fc61.png

Brun hjälm, är osäker på märket. Någon som föresten vet om den är okej att tävla med med tanke på märket i fram? Har försökt luska lite i TR men blir inte klokare för det :D

Handskar: Vita från Centaur (tror jag märket hette)
Väst: Brun väst, okänt märke.
Cardigan: H&M Basic, svart
Byxor: Ridbyxa Comfort CRW, vita
Strumpor: Kingsland "stövelstrumpor"
Skor: Jodhpur Casual Steed, svarta
Shortchaps: Shortchaps CRW

Schabrak: Kommer förhoppningsvis bli ett Sparkle Gold Medal med rak kant!

(Tävlar WE, därav cardigan + väst istället för kavaj, men jag tänkte att jag kanske kunde få vara med här på dressyr i alla fall ;))
 
Senast ändrad:
Sv: Tävlingsoutfit 2014

Jag har uppdaterat ganska mycket till året.

Kavaj: Brun Kingsland Dressage (ny för året)
Hjälm: Brun Samshield (även den ny)
Handskar: Equipage tror jag märket heter
Ridbyxor: Cavallo med knäppning i sidan (ska bytas ut men helst till ett par likadana)
Stövlar: Königs, vet faktiskt inte modell men jag skulle vilja komplettera mina svarta med ett brunt par, men det får jag nog spara ihop till... Gärna ett par lika fina som Kricko_S :love:
Plastrongen är en ganska standard halvplatt modell som troligen ska bytas ut till något som matchar det guldiga och bruna bättre.
Under dem har jag Kingsland bruna strumpor.

... sen har jag köpt en bil också som råkar matcha det bruna temat :D En trevlig Skoda Yeti

Fanta har fått ett nytt Equiline-schabrak också, med brunt och guldigt kantband.

Skärmavbild+2014-03-27+kl.+21.01.11.png


Skärmavbild+2014-03-26+kl.+22.06.30.png
 
Sv: Tävlingsoutfit 2014

Vad kul att det äntligen är någon som tycker som jag, att det kan vara snyggare med bara skjorta. Jag har haft bara skjorta i hur många år som helst. Det är inte för äns ett par år sedan som jag började använda plastrong, fast en platt sådan och med bling. :D
 
Sv: Tävlingsoutfit 2014

*kl*

Jag måste köpa mig ett par vita ridbyxor. Men jag tycker att alla verkar så genomskinliga O_o:mad:.

Har ni något tips på (helskodda) vita ridbyxor som inte kostar skjortan?!
 
Sv: Tävlingsoutfit 2014

Mins Cavallo är tvättade drygt 20 gånger och fortfarande inte genomskinliga. Köpte dem för 800 förra året med någon rabatt som jag minns det...
 
Sv: Tävlingsoutfit 2014

Jag har Pikeur Lugana, dom är inte hysteriskt dyra och inte genomskinliga:).
 
Sv: Tävlingsoutfit 2014

Jag å pålle kommer se ut ungefär såhär:


Foto: Linnéa Månström

Har införskaffat "nya" dressyrstövlar, ett par Cavallo (äldre modell men knappt använda) i färgen rödbrun. Ska tävla imorrn så bilder på vår nya outfit kommer. ;) Skulle vilja köpa en ny hjälm att ha på tävling, men vet inte vilken modell/färg jag vill ha än. Och såklart skulle jag gärna vilja köpa en ny kavaj.. Den jag har är en billig från Hööks med noll passform.. Men som fattig student så får man väl ta ett steg i taget ;) Ska nog nöta lite på denna kavaj ett tag till! :) Fyndade ju mina stövlar uppe på en vind på en prylförmedling, och hittade även en marinblå kavaj som var kalasfin! Dock tyvärr en stl för stor, annars hade den nog hängt med oxå. :d
 
Senast ändrad:
Sv: Tävlingsoutfit 2014

Den där kavajfracken - har tyckt den varit ful när jag sett den hängandes i affärer, men ser sjukt snygg ut på dig :d

*kl*
Vår tävlingsoutfit 2014
10156142_10151945687740951_7391170221934646302_n.jpg

Prestige Lucky Dressage, 16,5"
Perfect Sit of Sweden-träns i kandarformat, planerar köpa ett kandar under året (när svartvitt kommit och vi bestämt oss för om svartvitt eller svart blir snyggast ;)...)
Vita shabrak med blå&gula passpoaler
Vita Mias-lindor med svenska flaggan
Ylle-skrittäcke från Mias
Vita EquiGuards-boots
Eskadron flugluva, svart med blå&gula passpoaler

970893_10151945687280951_1483867793774985833_n.jpg


Jag är den kortaste i skaran ;)
1604433_10151945686390951_7640420085190965842_n.jpg


Charles Owen Ayr 8, mörklblå
Svart frack med gula detaljer
Königs Favorit dressyrstövlar
Sprenger-sporrar
Roeckl handskar

10173562_10151945685145951_3302425582156900341_n.jpg
 
4543-1410164178-3f6065b4ee675a1990890df549d8d4ab.jpg

Såhär ser vi ut 2014 :)

Hjälm: Charles Owen
Kavaj: Spooks
Tävlingströjan: Kingsland
Ridbyxor: MH
Ridstövlar: MH
Handskar: Hv Polo

Träns: BR
Schabrak: Mias RS

Jag funderar på att byta ut stövlarna till bruna och beställa ett schabrak med bruna toner på kantbanden, vad tror ni? :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp