Bukefalos 28 år!

tegel till box ?

M

marwin

Vilket typ av tegel ska jag använda till att mura boxar med? Och måste den vara frosttålig?(är ju "inomhus") Tar gärna emot tips på vad man ska tänka på!!
 
Sv: tegel till box ?

Undrar jag med! :bump:

Men jag vet att tegel är dyrt, och att äldre tegel kan spricka om det inte finns någon värmekälla i närheten. Nytt tegel ska ju vara tillverkat på ett annat sätt så att det inte spricker. Frågan är om hästar kan hålla ett oisolerat stall tillräckligt "varmt" för att teglet inte ska spricka, eller om det krävs att man köper nytt, frostfritt tegel...?

Och räcker det med en rad tegel mellan två boxar, eller kan en häst sparka "omkull" en murad vägg om den inte består av två eller fler rader? Har inte sett tegelboxar lajv, så jag har inget kött på benen...
 
Sv: tegel till box ?

tror man måste ha 2 rader och armering emellan. Jag tänkte köpa beg. tegel om det funkar ...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
1 672
Senast: CaisaCax
·
Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
948
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 326
Senast: Ridinglady
·
  • Artikel
Hästnyheter Man skulle kunna kalla henne för de äldres språkrör. Christine Engerup har sedan december en ny tjänst inom Östersunds kommun. Hon ska...
Svar
0
· Visningar
121
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp