Bukefalos 28 år!

Tidelag - lagligt i sverige :@

Status
Stängd för vidare inlägg.

LouiseHellstrom

Trådstartare
Asså, jag kan inte fatta hur man kan tillåta att man får ha sex med ett djur och hur detta kan vara lagligt i Sverige!

Kan ni?
 
Sv: Tidelag - lagligt i sverige :@

Det är inte tillåtet att skada djur,har man sex med ett djur och det skadas är det olagligt. Skadas det inte är det lagligt.
 
Sv: Tidelag - lagligt i sverige :@

Helt sjukt, och det finns ju sidor på nätet för dem, ett forum sägs det att det ska finnas oxo om man googlar. Törs inte kika, så sjuka människor det finns :mad::crazy:
 
Sv: Tidelag - lagligt i sverige :@

Det här har diskuterats hundra gånger....

Som zaria skriver; sköts det övriga djurskyddet rätt så behövs ingen tidelagslag...
 
Sv: Tidelag - lagligt i sverige :@

Det här har diskuterats hundra gånger....

Som zaria skriver; sköts det övriga djurskyddet rätt så behövs ingen tidelagslag...

Ja, men det är ju helt onaturligt. Okej, man kanske inte skadar hunden fysiskt men asså, är det verkligen fortfarande Ok att ha sex med ett djur.. och ha djurporrsidor?! Helt idiotiskt enligt mig.
 
Sv: Tidelag - lagligt i sverige :@

Helt sjukt, och det finns ju sidor på nätet för dem, ett forum sägs det att det ska finnas oxo om man googlar. Törs inte kika, så sjuka människor det finns :mad::crazy:

Jag har faktiskt kikat där,är en sån där människa som är sjukt nyfiken på hur "konstiga" människor tänker,det lustiga är att dessa människor verkar ha hunden som ett substitut för en partner,de älskade sina hundar skämde bort dem OCH hade sex med dem,många var noga med att det skulle vara på djurens villkor och skrev om dem umngefär som när man pratar om sin partner...Lite udda,men inte hälften så vidrigt som jag trodde.
 
Sv: Tidelag - lagligt i sverige :@

Ja, men det är ju helt onaturligt. Okej, man kanske inte skadar hunden fysiskt men asså, är det verkligen fortfarande Ok att ha sex med ett djur.. och ha djurporrsidor?! Helt idiotiskt enligt mig.

Det där beror nog helt på vad man är för en människa,själv bryr jag mig inte om vad folk gör bara de inte skadar någon annan.

(coh nej jag förespråkar verkligen INTE djursex,men så länge djuren inte far illa så bryr jag mig inte om vad folk gör)
 
Sv: Tidelag - lagligt i sverige :@

Jag har faktiskt kikat där,är en sån där människa som är sjukt nyfiken på hur "konstiga" människor tänker,det lustiga är att dessa människor verkar ha hunden som ett substitut för en partner,de älskade sina hundar skämde bort dem OCH hade sex med dem,många var noga med att det skulle vara på djurens villkor och skrev om dem umngefär som när man pratar om sin partner...Lite udda,men inte hälften så vidrigt som jag trodde.

Okej, jag har faktiskt mejlat en sådan som håller på med djursex.. Han skrev att han älskade sin dalmatinertik och hade sex med hunden dagligen och att hunden njöt av det och att hon visade när hon ville ha sex med honom genom att hom ställde sig med rumpan emot honom och gnällde..

Fattar inte hur han tänker.. Hundar är inga sexleksaker
 
Sv: Tidelag - lagligt i sverige :@

Okej, jag har faktiskt mejlat en sådan som håller på med djursex.. Han skrev att han älskade sin dalmatinertik och hade sex med hunden dagligen och att hunden njöt av det och att hon visade när hon ville ha sex med honom genom att hom ställde sig med rumpan emot honom och gnällde..

Fattar inte hur han tänker.. Hundar är inga sexleksaker

Uppenbarligen for ju ingen illa av det (om det nu stämmer det han säger) Även om jag personligen tycker att det är äckligt.
 
Sv: Tidelag - lagligt i sverige :@

Jag har faktiskt kikat där,är en sån där människa som är sjukt nyfiken på hur "konstiga" människor tänker,det lustiga är att dessa människor verkar ha hunden som ett substitut för en partner,de älskade sina hundar skämde bort dem OCH hade sex med dem,många var noga med att det skulle vara på djurens villkor och skrev om dem umngefär som när man pratar om sin partner...Lite udda,men inte hälften så vidrigt som jag trodde.

Det sjuka tycker jag är just att de har en partner...i ett djur o inte en människa. :crazy::confused: Kan en sån ha en normal relation sen? :eek: tänk dig...du får reda på att din respektives ex är en dalmatiner :eek: *kräks*
 
Sv: Tidelag - lagligt i sverige :@

Det sjuka tycker jag är just att de har en partner...i ett djur o inte en människa. :crazy::confused: Kan en sån ha en normal relation sen? :eek: tänk dig...du får reda på att din respektives ex är en dalmatiner :eek: *kräks*

Ingen aning,skulle gissa att dessa människor kanske är den typen som aldrig kommer att få en partner eller aldrig haft,kanske pga utseende,handikapp eller betende. Jag vet inte.
 
Sv: Tidelag - lagligt i sverige :@

Asså, en tik löper ca 2 perioder per år, det är Då hon vill para sig.. Annars avvisar hon hanen vad gäller parning. Och hundar har inte heller sex för att hon tycker det är skönt, hon har det för att föröka sihg och få valpar. Att en människa har sex med henne varje dag är är ju helt onaturligt och sjukt.. Då kan ju lika gärna vi ha sex med elefanter och pingviner också då, ochj katter kan gå och ha sex med rävar.. Det ska inte vara så, det är så naturen är uppbyggd.

Tidelag ska förbjudas, även om man inte skadar djuret ska man inte ha sex med en stackars hund... tkr jag iaf
 
Sv: Tidelag - lagligt i sverige :@

Ja, men det är ju helt onaturligt. Okej, man kanske inte skadar hunden fysiskt men asså, är det verkligen fortfarande Ok att ha sex med ett djur.. och ha djurporrsidor?! Helt idiotiskt enligt mig.

Det var ju inte så himla länge sen homosexuallitet omnämndes som onaturligt och äckligt.

Ska vi förbjuda alla sexuella böjningar?

Nej jag är inte för djursex och jag har otroligt svårt att förstå det men så länge djuret inte lider av det och jag slipper se så...
 
Sv: Tidelag - lagligt i sverige :@

Det var ju inte så himla länge sen homosexuallitet omnämndes som onaturligt och äckligt.

Ska vi förbjuda alla sexuella böjningar?

Nej jag är inte för djursex och jag har otroligt svårt att förstå det men så länge djuret inte lider av det och jag slipper se så...

Nej, men det är fortfarande samma art. Homosexualitet ligger inte alls på samma nivå som tidelag.. Självklart behöver vi inte förbjuda den sexuella böjningen som att man har en partner av samma kön, men ett djur?.. det är två helt olika saker enligt mig


Homosexuallitet är inte onaturligt eftersom det är naturligt för oss att dras till den man gillar.. men det finns en stor skillnad på att ha sex med människor och att ha sex med ett djur
 
Senast ändrad:
Sv: Tidelag - lagligt i sverige :@

Jag förstår din tanke men anser ändå att om djurskyddslagen sköts (som i princip säger att man inte får skada djur) så tycker jag inte att vi behöver en tidelagslag. Vi kan inte stifta smålagar om allting. Man får ju inte stjäla från någon, men för den sakens skull behöver vi ju inte en lag om att man inte får stjäla cyklar, en annan om att man inte får stjäla morötter osv.
 
Sv: Tidelag - lagligt i sverige :@

Jag förstår din tanke men anser ändå att om djurskyddslagen sköts (som i princip säger att man inte får skada djur) så tycker jag inte att vi behöver en tidelagslag. Vi kan inte stifta smålagar om allting. Man får ju inte stjäla från någon, men för den sakens skull behöver vi ju inte en lag om att man inte får stjäla cyklar, en annan om att man inte får stjäla morötter osv.

Nej, det är klart. men stöld är stöld, stöld av cykel eller stöld av morötter. Men tidelag är en benämning för just djursex och varför inte bara ha en lag som säger att tidelag är förbjudet. Jag är fullt medveten om att lagen inte skulle följas av många som håller på med detta, samma med kamphundar osv.. men det kanske får folk att tänka på varför man egentligen sätter upp lagar för det.
 
Sv: Tidelag - lagligt i sverige :@

Nej, det är klart. men stöld är stöld, stöld av cykel eller stöld av morötter. Men tidelag är en benämning för just djursex och varför inte bara ha en lag som säger att tidelag är förbjudet. Jag är fullt medveten om att lagen inte skulle följas av många som håller på med detta, samma med kamphundar osv.. men det kanske får folk att tänka på varför man egentligen sätter upp lagar för det.


Jag tycker också så.
Men när detta diskuterats förut så har det kommit upp andra saker som vi gör med våra djur. Tex semin, kollar om våra hästar, kor mm är dräktiga genom att köra in en hel hand....
Och jag förstår tanken hur de som skriver det menar. För vad kan en liten snopp göra för skada på en häst tex?
 
Sv: Tidelag - lagligt i sverige :@

Nej, det är klart. men stöld är stöld, stöld av cykel eller stöld av morötter. Men tidelag är en benämning för just djursex och varför inte bara ha en lag som säger att tidelag är förbjudet. Jag är fullt medveten om att lagen inte skulle följas av många som håller på med detta, samma med kamphundar osv.. men det kanske får folk att tänka på varför man egentligen sätter upp lagar för det.

Hur skulle den lagen kunna följas?
Tror knappast att de som har sex med djur skyltar med det på torget.

Tror lagen hade varit meningslös.
 
Sv: Tidelag - lagligt i sverige :@

Jag tycker också så.
Men när detta diskuterats förut så har det kommit upp andra saker som vi gör med våra djur. Tex semin, kollar om våra hästar, kor mm är dräktiga genom att köra in en hel hand....
Och jag förstår tanken hur de som skriver det menar. För vad kan en liten snopp göra för skada på en häst tex?

Djur är inga sexobjekt! Att kolla om sin häst är dräktig har väl ingenting med sex att göra heller? Jag säger inte heller att man skadar djuret med en liten snopp inne i en häst, för om det hade skadat det så hade det varit förbjudet. Men snälla, djuren är som våra barn, ska vi ha sex med våra barn också då eller?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Sveriges lag i hoppning har ett OS-guld att försvara i Paris. Medan många andra OS-resenärer har fått sin biljett får hoppryttarna gå i...
Svar
0
· Visningar
101
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter I en kartläggning har Djurens Rätt tagit reda på hur Sveriges kommuner ställer sig till användandet av fyrverkerier - både att anordna i...
Svar
0
· Visningar
175
Senast: Gunnar
·
Mat Följer ett program där man kommer hem till privatpersoner som gör en 3-rätters meny. Det programmet finns i Sverige också i nästan samma...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
4 502
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 656
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp