Bison

Trådstartare
Kantarell slutade äta när han blev sjuk och efter det har han varit lite svår med maten. Han äter dock Harrys torrfoder med god aptit. Det är ju dock inte optimalt pga keratin(?)
Finns det något tillskott man kan ge?
Vi har varit glada att han velat äta alls så därför har vi inte hindrat honom. Han äter lite kattmat också men inga större mängder.
 
Kantarell slutade äta när han blev sjuk och efter det har han varit lite svår med maten. Han äter dock Harrys torrfoder med god aptit. Det är ju dock inte optimalt pga keratin(?)
Finns det något tillskott man kan ge?
Vi har varit glada att han velat äta alls så därför har vi inte hindrat honom. Han äter lite kattmat också men inga större mängder.

Det är taurin som är viktigt för katter :)

Har ni testat med "godiskräm" som innehåller taurin? Tycker katten det är gott kan en klicka på det på maten för att öka smakligheten. Tex den här sorten: https://www.zooplus.se/shop/katt/kattgodis_snacks/kattpasta/maltpasta/251065

Alla godiskrämer innehåller dock inte taurin så kolla innehållet.
 
Det är taurin som är viktigt för katter :)

Har ni testat med "godiskräm" som innehåller taurin? Tycker katten det är gott kan en klicka på det på maten för att öka smakligheten. Tex den här sorten: https://www.zooplus.se/shop/katt/kattgodis_snacks/kattpasta/maltpasta/251065

Alla godiskrämer innehåller dock inte taurin så kolla innehållet.

Just det 😅
Hjärnan är på topp.
Nej, vi har inte provat något än. Men det kanske kan funka, han lär dock inte äta något av maten och jag får väl klicka det på Harrys mat eller på en tallrik, annars tror väl tjejerna att jag förgiftat maten och slutar äta de med 😂
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 448
Senast: Exile
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 219
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Vår tyska spets har nyss fyllt 1 år. När han var liten hade han ofta ont i magen, vilket blev bättre med åldern samt när vi började...
Svar
5
· Visningar
951
Senast: Fetaost
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 082
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp