Bukefalos 28 år!

Tips för att lära sig gå i pumps!

Aliche

Trådstartare
Jag har alltid gillat pumps, det är snyggt till typ allt, jeans, chinos, shorts, kjol och klänning! Och i år verkar de dessutom finnas i alla möjliga härliga måsteha-framkallande färger. Men jag kan inte gå i dom! Delvis har jag hög hålfot så jag upplever att jag liksom "går ur" dem och de lossnar från bakre delen av foten. Sen upplever jag att jag har svårt att gå ordentligt om underlaget inte är jämnt. Jag tänker mig inte stilettopumps a la 25 cm klack utan runt 10-11 cm skulle vara optimalt tror jag.
Jag vill gärna tro att det går att lära sig gå i dessa fantastiska pumps och att det finns bra tips, trix, hjälpmedel som gelekuddar, tejp, speciellt bra märken och annat som kan underlätta :) Och jag är helt övertygad om att Buke är oraklet att fråga för alla smarta råd!
Hjälp mig göra min vårstil lite snyggare och roligare :)
 
Åh jag har inget ljud på datorn på jobbet.... Men just det här att jag går ur pumps, kan det avhjälpas med gåstil?
Ska kolla videon så fort jag kommer hem :)
 
Om du "gar ur" dem ar de formodligen lite for stora. Om skon sitter ratt pa foten, vare sig det ar pumps eller inte, sitter den kvar nar man gar.
 
Åh jag har inget ljud på datorn på jobbet.... Men just det här att jag går ur pumps, kan det avhjälpas med gåstil?
Ska kolla videon så fort jag kommer hem :)

Går du ur dem, är det fel sko för dig. Det gäller ju oavsett om det är stövlar, kängor eller ballerina. Går du ur dem är storleken och/eller modellen fel.
 
Det gör jag också. Jag sa inte att man enbart kan känna sig kvinnlig i klackar, inget annat (det är väl högst personligt vill jag tro?).

Jag skrev att även jag anser klackar markera kvinnlighet. Det finns en mängd attribut jag anser markerar kvinnlighet, utan att jag för den sakens skull anser att min smak bör vara norm. Det är bara ett tyckande.
 
Går du ur dem, är det fel sko för dig. Det gäller ju oavsett om det är stövlar, kängor eller ballerina. Går du ur dem är storleken och/eller modellen fel.
Men vad kan det vara som är fel på modellen? Jag vet inte vad jag ska leta efter :) Är det själva sulans utformning, sidorna?
 
"Det här är en symbol för kvinnlighet och status" :yuck:

Hehe... ja jag får lite då och då påminnelser om att min bild av kvinnligt/manligt är annorlunda än vad som anses som norm i samhället.
sen tycker jag att klackar ofta är snyggt.. men att det markerar kvinnlighte och status,..nja..:meh:

Förlåt TS---nu blev detta en annan tråd än vad du tänkt dig.
 
Det är absolut lättast att lära sig gå i klackar med ett var stängda skor med större klack. = skorna han har på sig i videon är jättesvåra att gå i för en nybörjare då det kan bli väldigt vingligt och man är rädd att man ska tappa skon. Jag har alltid bredare klack då jag känner mig stabilare i det och får då bättre självförtroende och genom det bättre hållning. Mina första riktigt höga klackar jag gick i var ett par sånahär:
420063-0014_1


Inte just de skorna men samma model. Klack på 15 cm. Men! Det är en ganska hög platå i dem, så de är inte alls lika jobbiga att gå i som man skulle kunna tro. Så med platå kan man lätt lura ögat att man går i högre klack än man egentligen gör. Dock använder jag inte klackar numera för jag är så jäkla lång redan. I dessa skor blev jag 194 cm lång :D

(Ooj, vad stor bilden blev!)
 
Jo att gå i sko med lite bredare klack och band eller slejfar kan jag hjälpligt dock inte nån runway nästa, det är just det där med nätta pumps med smalare klack som bara inte vill och det är ju så snyggt!! :)
 
Åh, jag har samma problem som TS, att jag "går ur" skorna. Testat med både 36, 37 och 38 men det verkar inte vara storleksproblem för min del. Inga större problem att gå i andra klackar så känns sjukt trist att inte "hitta rätt" i pumpsvärlden. Pumps är så grymt snyggt! :d
 
Det finns en liten sak man kan sätta på hälkappan i skon som gör att de sitter lite bättre. De finns i de flesta skoaffärer. Gelekudedn gör att du inte får ont undertramdynan lika fort, och kan vara bra om de är en halv storlek för stora
 
Det finns en liten sak man kan sätta på hälkappan i skon som gör att de sitter lite bättre. De finns i de flesta skoaffärer. Gelekudedn gör att du inte får ont undertramdynan lika fort, och kan vara bra om de är en halv storlek för stora

Fast jag tycker att de lossnar! Jag har sådana där fantastiskt höga hålfötter som ska betyda att man har lätt att gå i högklackat und so weiter (och som gör att man aldrig kan ha skor med höga framkappor), men av någon anledning smala hälar (trots gigantiska vader) och därför glappar vissa skor som annars vore korrekta i storlek. Har provat heel grips och de ramlar ju av efter en halvtimme :(
 
Jag har alltid gillat pumps, det är snyggt till typ allt, jeans, chinos, shorts, kjol och klänning! Och i år verkar de dessutom finnas i alla möjliga härliga måsteha-framkallande färger. Men jag kan inte gå i dom! Delvis har jag hög hålfot så jag upplever att jag liksom "går ur" dem och de lossnar från bakre delen av foten. Sen upplever jag att jag har svårt att gå ordentligt om underlaget inte är jämnt. Jag tänker mig inte stilettopumps a la 25 cm klack utan runt 10-11 cm skulle vara optimalt tror jag.
Jag vill gärna tro att det går att lära sig gå i dessa fantastiska pumps och att det finns bra tips, trix, hjälpmedel som gelekuddar, tejp, speciellt bra märken och annat som kan underlätta :) Och jag är helt övertygad om att Buke är oraklet att fråga för alla smarta råd!
Hjälp mig göra min vårstil lite snyggare och roligare :)
Man ska sätta ner klacken först och sedan rullar man liksom bara över. Lätt som en plätt :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp