Tips på 200g täcke

Limelight

Trådstartare
Ja, nu behöver jag ha alla tips ni kan komma på, på ett täcke med ca 200g fyllning. Ett riktigt bra övergångstäcke, som jag ska inhandla så fort det bara går :D. Min dam har nämligen musklat på sig så sina täcken från förra året passar inte har jag märkt..
Spelar ingen roll vilken prisklass, helst halvhals eller avtagbar helhals, men kom med alla förslag ni har :)
 
Sv: Tips på 200g täcke

Horseware.
Det finns både med halvhals (Rhino) och avtagbar helhals (Amigo, Rambo).

Den bästa passformen jag någonsin haft på ett täcke och håller mot regn och rusk.
 
Sv: Tips på 200g täcke

1: Horseware
2: Källquists Protector!

nummer två, Källquists är återuppstånden som märke efter att de försvann några år uppköpta av Jackson. Nu är de åter, och de har SUVERÄNA täcken! Helt underbara i passform, hållbarhet och funktion. Och billiga.

eriks hästshop och flera andra återförsäljare har detta täcke, finns i både ofodrat regn, 200 och 300 gram i samma modell. helt underbart täcke, otroligt hög andasfunktion samt vattenpelare, och passformen är suverän, det finns inget de inte tänkt på i den aspekten. De är tillochmed bättre än HW i fråga om bogknäppningen, då halsen är skuren vid knäppningen så att det finns extra rörlighet när hästen tar ner huvudet utan att spännet ligger an och trycker. Täcket har dessutom halvhals som är rejäl, vilket ökar passformen enormt samtidigt som det skyddar. Rekommenderar det varmt då jag haft deras täcken i åratal och saknat dem innerligt. Nu är de tillbaks. Priserna är dessutom fantastiska.

googla på Källquist equestrian ab och återförsäljare så hittar ni.
 
Sv: Tips på 200g täcke

Horseware.
Det finns både med halvhals (Rhino) och avtagbar helhals (Amigo, Rambo).

Den bästa passformen jag någonsin haft på ett täcke och håller mot regn och rusk.

Rhino har med täcke med avtagbar hals i 200 grams variant.

Kan verkligen rekommendera rhino, har ett rhino wug i 200 gram o är skitnöjd. Sen har jag även rambo orginial och rambo wug och de är helt outstanding men priset hör ju där till. För mig värt varenda krona. Vill man använda lilla plånboken funkar amigo också. Har amigo innetäcke och ett amigo lite regntäcke som jag är nöjd med :)
 
Sv: Tips på 200g täcke

Har ett Källquists vintertäcke sedan tidigare och säger bara en sak om det täcket och det är det att jag verkligen älskar det så ingen är gladare än jag att höra att de är tillbaka, har faktiskt tittat på Protector täckena, men inte fattat att det är Källquist som ligger bakom dem.
Snygga och billiga !. Hoppas de är lika bra som tidigare :)
 
Sv: Tips på 200g täcke

Tittade in och Rhino med avtagbar hals och 200g var helt enkelt döläckert :love:.

Mera tips ?. Har redan beslut ångest så kan gärna få lite till :D
 
Sv: Tips på 200g täcke

Har ett Källquists vintertäcke sedan tidigare och säger bara en sak om det täcket och det är det att jag verkligen älskar det så ingen är gladare än jag att höra att de är tillbaka, har faktiskt tittat på Protector täckena, men inte fattat att det är Källquist som ligger bakom dem.
Snygga och billiga !. Hoppas de är lika bra som tidigare :)

Vad kul att du gillar dem, de är underbara tycker jag och det var en dagens sorg när de försvann!
Kompisen har ett nytt nu, den ofodrade varianten och det är ett superkanon täcke form och passmässigt och väldigt trevlig kvalitet! Prislappen gråter man inte över heller!
 
Sv: Tips på 200g täcke

Jag har nyligen inhandlat ett Shires 200g med helhals. Superpris och bra kvalité samt passform på täcket. PMa om du vill ha länk:)

Annars kan jag rekommendera HW Rhino som finns både med fast hel hals, halvhals (wugmodellen) eller vanlig hals! Men kostar lite mer än Shirestäckena som är riktigt prisvärda!
 
Sv: Tips på 200g täcke

Haha ja det är fint :D Har du kollat på rambotäckena? Fördelen om man vill kunna använda sitt täcke hela säsongen är att köpa ett som går att fästa linertäcken i. Det går i alla rambos täcken (dock osäker på om det går i wug) och det går i rhino original och rhino plus :) Ett riktigt snyggt täcke är rambo original med 100 grams foder, skitsnygg blå färg :D Förutom HW har jag inga tips för jag köper bara HW, särskilt när det gäller utetäcken :)
 
Sv: Tips på 200g täcke

Fasiken vad snygga täcken det finns nu när man får så mycket tips, blir helt salig. Vill ju ha massor :D

Rambo täckena är lite dyra för min smak, men jag kan tänka mig att de är värda varenda krona. Så egentligen skulle man kanske satsa på ett riktigt ordentligt täcke, fast jag skulle nog behöva 2st övergångstäcken så man har att byta med och då blir nog rambo täckena en aning dyra, men hmm..

*beslutsångest deluxe * :rofl:
 
Sv: Tips på 200g täcke

Haha, I know the feeling :D Men rhino är väldigt bra, man måste inte köpa rambo för att få kvalititét ;) Har du kollat amigo då? Inte lika snygga men väldigt bra pris :)
 
Sv: Tips på 200g täcke

Jag har kikat på Amigo och jag har fastnat för det svart/orange tycker det var döläckert med.
Men som sagt finns ju såå mycket snyggt. Men det lutar åt det svart/orange amigo och sedan ett Protector täcke.
Men Rhino plus är också så snyggt, så tvekar ännu.
 
Sv: Tips på 200g täcke

Du får lotta? Jag köpte nytt regntäcke till min pålla den här hösten och hade skitsvårt att bestämma vilket jag ville ha. Men till slut gick jag efter funktion istället för färg :)
Rhino plus tycker jag har bättre frontknäppning är amigo, men det beror ju också på tycke/smak och hur hästen ser ut.
 
Senast ändrad:
Sv: Tips på 200g täcke

Lotta. ja det får nog kanske bli så illa :D.
Ska fundera över helgen och beställa/ ut och köpa på måndag.
Hoppas bara jag bestämt mig innan dess, annars får det helt enkelt bli lottning :rofl:.

Vad tror du annars om det svart/orange Amigo täcket ? är det hållbart och bra passform osv ?
 
Sv: Tips på 200g täcke

jag har bara ett amigo 600D (den billigaste varianten) de har funkat bra men jag upplevde det lite mindre i storleken än mina rambo och rhino. Men det passade ändå i samma storlek. Kanske nån med mer erfarenhet av amigo kan vara snäll och svara? Många hästar i mitt stall har amigo medium med hals och de är iaf alltid torra och täckena hela och de har inga skav. Vi har iofs inga täckesmarodörer hos oss.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 608
Senast: kma
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 223
Senast: __sofia__
·
Utrustning Långt inlägg! Vår ponny är rätt känslig i munnen. När vi köpte henne i februari förra året så kollades hon och åtgärdades i munnen av...
2
Svar
31
· Visningar
4 022
Senast: Kristall10
·
Kläder & Bli fin Jag ska vara brudtärna på min bästa kompis bröllop i mitten av september och har fått fria tyglar att hitta klänning själv, så länge den...
2
Svar
22
· Visningar
2 248
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp