Bukefalos 28 år!

Tips på aktivitetsarmband

Zinfernia

Trådstartare
Hjälp Buke!

Jag skulle vilja ha ett aktivitetsarmband med pulsmätare samt stegräknare. Dock vill jag ha ett som jag inte behöver koppla till mobilen utan som jag kan läsa av fristående. Vad ska jag välja? Jag behöver ett som är vattentätt och så smidigt som möjligt, mer avancerade funktioner som sömnmätning och liknande är inte så viktigt. Priset spelar inte så stor roll.

Tips mottages tacksamt:)
 
Jag funderar att prova en billig från kina men det får vänta tills pengar kommer in.
Har en billig från Kina men det är inte vattentätt.
Går att läsa av utan mobilen såklart men bör vara kopplat till mobilen ändå.
Jag är nöjd.
Kostade väl 179 kr eller nåt.
Har faktiskt rätt bra batteritid. Laddar ca var 3 e dag
Annars är det ju Sonys och Samsungs egna man kan satsa på.
Skulle också vilja ha ett man kan duscha med
 
Jag har ett armband som jag köpte för några år sen som räknar steg och försöker mäta min sömnkvalitet. Man kan dessutom ställa in det att "surra" om man har suttit still för länge. Det var roligt en stund, men sen kändes det som att jag hade koll på stegen och sömnen, så då slutade jag använda det. :)
Nu ville jag ha ett armband som kunde mäta min puls, så vid nyår köpte jag ett jättebilligt från Kina. Det funkar "sådär" minst sagt!.... :rofl: Det armbandet använder jag inte alls för det är så dåligt, MEN en sak som jag åtminstone lärde mig på de bortslösade hundralapparna är att pulsmätning med sensor på handleden inte funkar på mig. Det har funkat för de flesta andra som använt armbandet, dvs armbandet har klarat av att läsa pulsen, men endast i sällsynta undantagsfall på mig. Och jag har även läst om det på nätet - att det inte är alla som det funkar för med handledsmätning av puls. Jag kan iofs förstå varför det inte funkar på mig, för jag har väldigt djupt liggande blodådror, tjock och hård hud och lågt blodtryck. Om jag vill köra pulsmätning så måste jag helt enkelt satsa på ett band runt bröstkorgen. Och då blir det mycket krångligare, så dit har jag inte kommit riktigt än... Men jag är åtminstone glad att jag inte la 1500-2000 kr på att upptäcka att pulsmätning på handleden inte funkar på mig! :)
 
Tack för tipsen! :up:
Anledningen till att jag inte vill ha ett armband som måste kopplas samman med mobilen är att jag numera bara använder min jobbtelefon även på fritiden men jag vill däremot inte ladda ner appar på den. Ge gärna fler tips på "fristående" aktivitetsarmband! :)
 
Har inte provat den ännu men det jag gillar är att den är frånkopplad från mobilen.
Använder man ex. Endomondo eller annan App i mobilen så är batteriet slut på x antal timmar.
 
Denna verkar täcka det mesta som jag vill ha, den mäter med GPS hur långt jag ex. ridit eller löptränat, puls m.m.
Och du behöver inte ha med mobiltelefonen alls :-)
http://www.samsung.com/global/galaxy/gear-fit2/

Har inte provat den ännu men det jag gillar är att den är frånkopplad från mobilen.
Använder man ex. Endomondo eller annan App i mobilen så är batteriet slut på x antal timmar.


Ooops, där råkade jag beställa ett sådant. :up::D Jag får ta och testa det och återkomma med en recension.
 
Ja gör gärna det. Blev väldigt sugen på en sån också. Den verkar ju väldigt enkel och smidig (perfekt för mig med andra ord :D).

Absolut! Jag får nog hem det i början av kommande vecka så jag uppdaterar här så fort jag testat. Förväntningarna är höga:D
Och som en extra bonus är det rosa:love::o:D
 
Har hämtat ut paketet på posten nu. Hann inte med en löptur ikväll men ska testa det under veckan.

Första intrycket: JÄÄÄÄKLAR vad snygg! Jättefin design, stor och tydlig display, sitter bra på handleden. Nu ska totalt otekniska jag bara lära mig hur den funkar i praktiken också:angel:
 
Har hämtat ut paketet på posten nu. Hann inte med en löptur ikväll men ska testa det under veckan.

Första intrycket: JÄÄÄÄKLAR vad snygg! Jättefin design, stor och tydlig display, sitter bra på handleden. Nu ska totalt otekniska jag bara lära mig hur den funkar i praktiken också:angel:
Hittade inget pris på den där länken. Vad betalade du?
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har rensat undan bland kläderna då och då under en längre tid, och garderoben är inte längre lika full, men jag kände att jag skulle...
Svar
14
· Visningar
1 566
Senast: Badger
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 259
Senast: super
·
Utrustning Sommaren närmar sig och med det sommarens plåga, insekterna. Jag skulle behöva era bästa tips på produkter och liknande för att göra...
Svar
2
· Visningar
561
Senast: kem
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 622

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Oseriös avel 2023
  • Matskålar utan nickel

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp