Tips på bra förvaring av foder med på resa?

Harbor

Trådstartare
Vi åker i morgon på tävlingsweekend och bor på tävlingsplatsen med häst och allt. Förstås ska tusen prylar med och flera olika fodersorter . Funderar nu om nån har bra tips på hur man packar med det på ett behöndigt sätt så att man inte måste ha 4 hinkar med i bilen. Vi ska ha med ca 4-5 olika sorters grejer, allt ifrån 3- 6 liter per grej. Tips på praktiska förvaringskärl som man gärna kan stappla på varann?

Eller borde man ta en Ikealåda och ha allt i påsar inuti den?
 
Jag packar ibland färdiga måltider, eller större byttor med olika ingridienser och blandar på plats. Kanske fungerar i påsar för att ta mindre plats? Eller glasslådor? Beror ju lite på hur mycket plats ni har i bil och släp:)
 
Portionspackar i godislådor med lock som man kan få gratis i en affär som säljer lösviktsgodis
 
Portions hinkar eller påsar med torrvaror färdig blandat, en hink för sånt som ska blötläggas och sen så flytande mineraler och sånt tas med i respektive dunk.
jag hade tagit en plast back med allt foder eller bara lagt det i foder hinken då man kör.
Vill man spara ytterligare plats så kan man ju använda kraft byttan som vattenhink. Om hästen äter upp kraften direkt dvs.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag ska försöka göra en lång historia kort... min hund på 1.5 år blev sjuk i akut pankreatit i början av april. Han blev inlagd...
Svar
2
· Visningar
2 360
Senast: niardasp
·
Utrustning Jag är jättedålig på att skaffa bra förvaring för hästgrejerna, allt hamnar mest huller om buller och jag brukar oftast få leta ett tag...
Svar
18
· Visningar
5 555
Senast: Sundbro
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 313
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp