Bukefalos 28 år!

tips på bra snabbandage?

FeatherCloud

Trådstartare
har börjat linda min lymfangithäst med stallbandage över natten, men pga att jag inte har möjlighet att ta av dem på morgonen, och ingen i stallet gör det heller, har jag funderat på snabbandage, eftersom jag eg. inte vill låta pållan gå med lindor i hagen (de sitter inte, och jag vill inte riskera att de går upp). en annan häst i stallet (islandshäst) har det, och de han har verkar bra, men såvitt jag vet var de dyra, och tyvärr är jag en människa som brukar använda budgetvarianter av allting... :)

så... är det någon som kan tipsa om bra snabbandage med lagom pris, som värmer ordentligt?! gärna som finns att köpa på internet..
 
Jag använder mig utav den tunna lågbudgetvarianten på transportskydd(Equi-gard transportskydd,155 kr/4 st) från Hööks,låga sådana,och ett bandageunderlägg under,funkar finfint.Bara att riva loss kardborren
 
Jag har snabbandage från Eskadron, du kan nog hitta dem i rätt många affärer. Jättebra men dyra, mina kostade 1200 runtom.

Jag har hört många som använder låga transportskydd, med teddyinsida, som snabbandage! Det funkar säkert bra det oxå, i så fall har ju Börjes en sån modell som kostar runt 200!
 
Jag har stallbandage med kardborreknäppning från TL Trico.

Jättebra och enkla skydd! Ger kanske inte så mycket stöd, men de värmer. använder de när min häst blir gallig, och det blir mycket bättre av dem. :(
 
Hööks har ju såna där snabbandage som är neoprenskydd med "duntäckesaktig" pad under. Kostar 379 kr.
Annars kan man som sagt använda "billiga" låga transportskydd med teddyinsida, men de ger ju inte lika bra stöd (däremot värme).

En idé är att byta ut "duntäckespaden" mot Back on Track-pad, det borde funka bra på lymfatiska ben?
 
Haha, ser att jag råkat använt fel gubbe i mitt svar! :rofl:

Det ska naturligtvis se ut så här: Använder de när min häst blir gallig, och det blir mycket bättre av dem. :)
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min medryttarhäst har varit sjuk i 5 dagar nu, och vi vet ej vad det kan vara. dag 1 skakade, var hängig och hade 1 grads feber...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
7 415
Senast: cf234k
·
Utrustning Hej! Känner att jag behöver lite tips å så från folk som är mer van att täcka sina hästar. Jag ska ha min varmblodsvalack oklipp i...
Svar
9
· Visningar
1 056
Senast: ako
·
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 728
Senast: Egonson_
·
Övr. Hund Jag har noterat en förändring i min hunds beteende senaste månaderna. Hon är nyss fyllda 1 år, och har under hela sin valptid sovit bra...
2
Svar
20
· Visningar
14 375
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp