tips på lösgörande

S

sagoprinsess

Hej! Jag undrar om ni har tips på lösgörande övningar. Min häst är väldigt trög och hon kilar sig gärna fast i bettet. När hon väl går fint i form så är hon verkligen supersnygg. Men har ni några tips på lösgörande övningar?:laugh:
 
Sv: tips på lösgörande

Det är inte hästen som fastnar ibettet, det är du som fastnar i hästens mun.

Det finns mängder med rörelser som är lörgörande. Sökfunktionen är bra på forumet.

Annars rekommenderar jag tex. en tränare?!
 
Sv: tips på lösgörande

När jag ridit min ponny i ungefär 30-40 minuter blir han lösgjord. Jag rider mycket på volter, ställer t.ex Ställa inåt, ställa utåt och ställa rakt och gör det i en följ.
Hoppas det kan hjälpa lite kanske:)
 

Liknande trådar

Träning Hej! Min häst har gått lite till och från under våren och därav tappat mycket muskler + kondition. Men nu är det dags att börja bygga...
Svar
2
· Visningar
831
Senast: Lager
·
Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
1 999
Senast: JohannaB
·
Ridning Hej! jag har ett problem med mitt ungsto. Hon har fått för sig att ta tag i bettet, dra ner huvudet och sticka, främst i galoppen...
Svar
13
· Visningar
1 991
Senast: mily
·
Träning Hej! Var kan jag hitta info om igångsättning sv häst som stått av olika anledningar? Vill gärna ha ett schema för träning där hästen...
Svar
13
· Visningar
1 379
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp