Tips på övningar.

S

SuperSpringBoy

Har ni några tips till mig som jag kan göra för att träna halvhalter och lösgjordheten på min häst. Alltså helst där själva lösgjordheten kommer av sig självt.
Även för att träna upp vänster sida eftersom han är svagare där. Vill gärna trycka ut bakdelen när man går i vänster varv speciellt då man ska försöka ställa innåt, det håller på att bli bättre men skulle vara tcksam för att få lite tips på nya rolig övningar:)
Tack på förhand!
 
Sv: Tips på övningar.

Trava i samlad, nersutten trav på en volt och när du kommer till den "öppna" delen flyttar du in rumpan som i en sluta, när du kommer till vägen fattar du galopp-----> den ska fatta en kort galopp och behålla formen. Första gångerna kanske det är lite svårt och den kanske inte fattar och/elr drar upp huvudet o.s.v men efter ngra gånger kommer den förstå.:) Lycka till
 
Sv: Tips på övningar.

Övning 1:

Rid längst fyrkanten i vänster varv. i hörnet mellan F och A lägger du en tio metersvolt till vänster, fortsätt sedan snett mot E, lägg en volt till höger där, fortsätt snett ner mot M och lägg en tiometers volt till vänster där. Förstår du?

Övning 2:

Rid på tre serpentinbågar över hela ridbanan.
I varje båge lägger du en tiometers volt och flyttar hästen för skänklarna. Öppna, sluta, skänkelvikning. Vad som.
 
Sv: Tips på övningar.

Aeternum:
Övning 1, menar du så att det typ blir en volter på båda sidor om medellinjen. Man lägger en volt åt vänster på vänster sida om medellinjen sen så går man som du sa snett åt höger och därmed korsar medellinjen och lägger en volt åt höger på den högra sidan medellinjen.
Förstod jag rätt? :)
 
Sv: Tips på övningar.

alldeles riktigt. :)
Ska se om ja hittar ngn bild på den,

6abd0b41e3bbe33d8c0a931f47e817de.gif
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Tips på övningar.

Okej, det var ungefär så jag hade tänkt mig:) tackar tackar!
 
Sv: Tips på övningar.

Skänkelvikningar i skritt fungerar lösgörande på min häst, även galoppjobb på mittvolten med fattningar från skritt och avsaktningar till skritt med varierat intervall.
 

Liknande trådar

Träning Hej! Tränar förvänd galopp med min häst, och behöver tips. När jag rider i vänster varv (galopp) och går över i höger varv i förvänd...
Svar
5
· Visningar
1 135
Senast: Nevermind
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 141
Senast: AbCdE
·
Övr. Hund Jag ska då ställa ut min sheltie för första gången både för mig och henne, hon kommer vara ganska exakt 5 månader och det är då en...
Svar
8
· Visningar
1 110
Senast: Paus1234
·
Träning Hej! Har ett 5årigt hbl sto som jag behöver lite hjälp och tips till. Hon har varit utlånad men fick komma hem lite snabbt i somras pga...
Svar
7
· Visningar
1 205
Senast: Piek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp