Tips på textrad från The Beatles-låt?

aiquen

Trådstartare
Jag behöver hjälp!

Jag kan inte alls min Beatles men jag är på jakt efter någon textrad från någon av deras låtar, om typ "streets" eller "London" eller som bara är lite lagom klämkäck. Inget värsta melankoliskt eller lööööve.

Jag skulle vilja ha den som bildtext till ett foto på en person på Abbey Road.

Finns det någon sådan text? :D
 
Är det inte Ralph McTell som gjort Streets of London?
Hm, det är kanske möjligt. Jag såg (och hörde) den framföras av Paul McCartney och Annie Lennox på någon gala för längesen, och just den här textraden satte sig i mitt minne från den spelningen, jag googlade fram lyrics som är angivna i länken ovan där Beatles är angivna. Jag har nog alltid tänkt låten som en original-beatleslåt. Hmm. Jag känner mig lite förvirrad..
 
Hm, det är kanske möjligt. Jag såg (och hörde) den framföras av Paul McCartney och Annie Lennox på någon gala för längesen, och just den här textraden satte sig i mitt minne från den spelningen, jag googlade fram lyrics som är angivna i länken ovan där Beatles är angivna. Hmm. Jag känner mig lite förvirrad..

Det vore väl inte den första låten som blivit en känd cover. Jag är inte heller helt hundra, det är inte riktigt min genre men känner till själva låten tack vare sambon och är rätt säker på att Beatles inte skrivit den.
 
Jag kollade Wikipedia :D
 

Bifogade filer

  • 1C943704-94D4-4A6B-B192-162177824440.png
    1C943704-94D4-4A6B-B192-162177824440.png
    40,9 KB · Visningar: 28
Det vore väl inte den första låten som blivit en känd cover. Jag är inte heller helt hundra, det är inte riktigt min genre men känner till själva låten tack vare sambon och är rätt säker på att Beatles inte skrivit den.

Han har nog rätt, det är nog mest i mitt huvud den blivit en beatleslåt. Konstigt att beatles är angivna på den där lyrics-sidan bara?
 
Jag behöver hjälp!

Jag kan inte alls min Beatles men jag är på jakt efter någon textrad från någon av deras låtar, om typ "streets" eller "London" eller som bara är lite lagom klämkäck. Inget värsta melankoliskt eller lööööve.

Jag skulle vilja ha den som bildtext till ett foto på en person på Abbey Road.

Finns det någon sådan text? :D

Kanske ”There are places I’ll remember all my life” ur In my life? En av mina favoriter.

Tror inte att London figurerar i någon Beatles-låt faktiskt men jag ska tänka lite, är lite mosig i huvudet. Jo, förresten, “now they know how many holes it takes to fill the Albert Hall” ur A day in the life men det passar knappast ;)

//ultrabeatlesnörden spånar vidare en stund med lika nördig pojkvän
 
Han har nog rätt, det är nog mest i mitt huvud den blivit en beatleslåt. Konstigt att beatles är angivna på den där lyrics-sidan bara?

Det fanns massor av låtar under Other songs på den sidan som Beatles inte har haft något med att göra... kanske funkar den som en wiki som inte kollas så noga :)
 
Just den Streets of London har jag lyckats googla fram. Det är ett bra tips, men jag tycker att den kanske känns på gränsen till för mycket ”love” i sammanhanget? Det är liksom ingen person som jag har någon kärleks- eller jättedjup vänskapsrelation med. Eller läser jag bara in för mycket då?

Edit: eh ja, om det ens är en Beatles då. :p Jag fick också upp den som deras låt, men läste inte vidare mer ...

Tar tacksamt emot fler tips om ni kommer på något. Det behöver inte handla specifikt om London just, men vore kul med något passande liksom. :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 375
Senast: Nepenthe
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
5 577
Senast: LaMagia
·
Utrustning Hej! Nu behöver jag verkligen hjälp. Har ett sto på 14år som åkt hästtransport regelbundet sen hon var fem. Problemet är att hon brötar...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 675
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 690
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp