Bukefalos 28 år!

Tips på timer app

Wille

Trådstartare
Min gamla yogatimer app fungerar inte i nya luren och jag hittar ingen uppdatering till den, så jag måste hitta en ny. Men hur hittar man en som gör det jag vill att den ska göra? Man ska kunna ställa in en tid och när tiden är ute ska den säga pip och inget mer. (Därför mobilens inbyggda timer inte fungerar.) Bra också om man kan sätta flera tider efter varann med ett pip mellan varje intervall. Viktigast dock att man kan ställa en enkel timer med bara ETT pip.
 
Min gamla yogatimer app fungerar inte i nya luren och jag hittar ingen uppdatering till den, så jag måste hitta en ny. Men hur hittar man en som gör det jag vill att den ska göra? Man ska kunna ställa in en tid och när tiden är ute ska den säga pip och inget mer. (Därför mobilens inbyggda timer inte fungerar.) Bra också om man kan sätta flera tider efter varann med ett pip mellan varje intervall. Viktigast dock att man kan ställa en enkel timer med bara ETT pip.
Jag har Interval Timer. Kollade då jag har tre slag vid avslut att under advanced inställningar, dvs där man helt kan bygga sitt eget schema, även väljer avslutsljud och antal gånger. Har INTE lyssnat igenom de olika alternativen så om det måste vara just pip kollade jag inte om det fanns men ett antal olika fanns.

Jag har den när jag yinyogar så lagt in aktiv tid och sen återhämtning och sen x antal intervaller.
 
Senast ändrad:
Min gamla yogatimer app fungerar inte i nya luren och jag hittar ingen uppdatering till den, så jag måste hitta en ny. Men hur hittar man en som gör det jag vill att den ska göra? Man ska kunna ställa in en tid och när tiden är ute ska den säga pip och inget mer. (Därför mobilens inbyggda timer inte fungerar.) Bra också om man kan sätta flera tider efter varann med ett pip mellan varje intervall. Viktigast dock att man kan ställa en enkel timer med bara ETT pip.

Det går inte att ändra ljud i telefonens inbyggda timer?
 
Det fanns enkelt pipljud.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20240501-100531_Interval Timer.jpg
    Screenshot_20240501-100531_Interval Timer.jpg
    60,1 KB · Visningar: 8
Problemet tror jag inte är ljudet i sig, utan att det fortsätter låta till man petar på telefonen. Önskemålet som jag tolkar det är att det ska låta, och sedan att timern ska stänga av sig självt

Ahhh, jag var tvungen och testa och ja den fortsätter ju fan pipa om man inte slår av den 😁
 
Problemet tror jag inte är ljudet i sig, utan att det fortsätter låta till man petar på telefonen. Önskemålet som jag tolkar det är att det ska låta, och sedan att timern ska stänga av sig självt
Ja men exakt. Oavsett vilket ljud man väljer så fortsätter det att låta tills man stänger av. Och jag blir tokig på det.
 
Jag fick tips om appen Tabata. Det fanns i alla fall inställningar för att göra repeterade cykler som jag ville ha. Kändes som det fanns många val! Bilden är från ett eget gjort program så ser du lite olika möjligheter:
1000007426.jpg
 
Kanske skulle förklara hur den funkar:
5 s från start till första träningsintervallen
45 s träning
15 s vila
45 + 15 upprepas 7 gånger totalt
1 min vila
Samma 45 + 15 s 7 gånger till
1 min vila
Klart!
 
Kanske skulle förklara hur den funkar:
5 s från start till första träningsintervallen
45 s träning
15 s vila
45 + 15 upprepas 7 gånger totalt
1 min vila
Samma 45 + 15 s 7 gånger till
1 min vila
Klart!
Fast jag vill inte ha det på det sättet. Jag vill bara ha EN timer. En timer för 1 minut. En annan timer för 2 minuter. En tredje timer för 3 minuter o.s.v.
 
Fast jag vill inte ha det på det sättet. Jag vill bara ha EN timer. En timer för 1 minut. En annan timer för 2 minuter. En tredje timer för 3 minuter o.s.v.

Fler än två olika kommer kosta 175 kr/år i Tabata. Du vill slippa ändra tiden vid start på fler än två timers också?
 
Ok. Då går den bort.

Det var dessutom krångligt att ändra, man var tvungen att ta bort sitt program (pga max två sparade) och lägga till nytt. Men tror alla funktioner finns om du inte hittar någon bättre.

Tycker ofta man hamnar där, vet precis vad man vill ha men antingen finns det bara simplare varianter eller superavancerade 🙃 Ingen verkar vilja ha samma som mig 😆
 
@Wille Kollat den jag har? Lagt in olika, 1 min, 2 min osv. Väljer bara 0 sek och 1 set på alla alternativ utom work där jag lagt in längd. Startar utan ljud, slutar med pip, kan få nedräkning till slut från 3 sista sek men också utan. Gjort fem olika nu utan kostnad.
 
Jag har också Interval Timer som nån nämnde. Den går att sätta 0 på allt utom en timer och då är det ju bara som en vanlig timer. Ljudet stänger av sig självt. Jag har inte testat att ha fler än 5 intervalltimers inlagda men så många funkar gratis iallafall.
 
Jag har också Interval Timer som nån nämnde. Den går att sätta 0 på allt utom en timer och då är det ju bara som en vanlig timer. Ljudet stänger av sig självt. Jag har inte testat att ha fler än 5 intervalltimers inlagda men så många funkar gratis iallafall.
Blev tokig på startljudet.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
232
Senast: Enya
·
  • Artikel
Dagbok Jag har kontakt med arbetsterapeut på habiliteringen och vi har börjat nysta i hur jag skulle kunna få en bättre fungerande vardag. Så...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 194
Senast: Wille
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 024
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 316

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Bildtråden

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp