Bukefalos 28 år!

Tittar in i ditt kök, del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.

athena_arabians

Trådstartare
Den förra tråden börjar bli lite full (pun intended) så jag startar en ny.

Jag tänkte överraska särbon med lite gott att äta när han stannar till här på vägen hem (på torsdag). Jag funderar på att göra jalapeño poppers men är inte säker på vad som är ett vettigt recept. Mina skills när det gäller att fritera är extremt... icke-existerande.

Här är ett recept som verkar någorlunda lätt, vad tror ni?

http://www.seriouseats.com/recipes/2015/01/fried-jalapeno-poppers-cheese-recipe.html
 
Den förra tråden börjar bli lite full (pun intended) så jag startar en ny.

Jag tänkte överraska särbon med lite gott att äta när han stannar till här på vägen hem (på torsdag). Jag funderar på att göra jalapeño poppers men är inte säker på vad som är ett vettigt recept. Mina skills när det gäller att fritera är extremt... icke-existerande.

Här är ett recept som verkar någorlunda lätt, vad tror ni?

http://www.seriouseats.com/recipes/2015/01/fried-jalapeno-poppers-cheese-recipe.html

Det låter gott tycker jag. Har ett sug efter stark mat just nu, vet inte varför. Fritera är inte min gren, så jag vet faktiskt inte om det ser lätt ut eller inte ;)

Igår blev jag serverad tagliatelle carbonara. Gott och lite sådär tröstemat, även om jag inte direkt behövde tröstas. Ni vet, viss mat får en att känna sig lite insvept i en filt.
 
@VLMF skrev i förra tråden...

Jag laddar för fransk bistro ikväll! Och imorgon startar två dagar av hotellfrukost och konferensmat. Ska försöka att inte äta mig proppmätt varje mål :cautious:

Jag får också hotellfrukost två gånger denna veckan, kom jag just på. Imorgon på ett möte, och på söndag på Hotell Gästis i Varberg. Längtar, främst till helgen då :-)
 
Håller på att koka pintobönor som delvis ska in i frysen, delvis ingå i dagens middag. Lutar åt att jag steker dem med vitkål, sechuanpeppar och ingefära.
 
Står i begrepp att rosta kastanjer i ugnen. Det blir väl lite grönsaker, bröd och ost till. Tyvärr inget vin på grund av dietregler efter helgens frosseri och jag har fortfarande lite semestervikt att gå ner (innan julvikten smyger sig på).
 
@Anna: Det jag mest är fundersam på är om det är bättre att fritera dem med frityrsmet istället för panering. Jag kanske får lov att prova båda varianterna :D
Det är fruktansvärt gott med frityrsmet!! Jag åt ofta en liknande sidorätt i USA, Chili Relenos (ska vara en sån där våg över n:et...). Så gott så man storknade. De var gjorda av stora chilipepparfrukter, och smaken blev starkare ju närmare stjälken man kom.
 
Det är fruktansvärt gott med frityrsmet!! Jag åt ofta en liknande sidorätt i USA, Chili Relenos (ska vara en sån där våg över n:et...). Så gott så man storknade. De var gjorda av stora chilipepparfrukter, och smaken blev starkare ju närmare stjälken man kom.

Aha. Jag tror jag får prova båda varianterna. Eftersom jalapeños är rätt dyra här kommer jag att dela dem som i receptet (plus att jag gillar att de blir mer bite sized).
 
Det blev moules frites igår, med smarrig aioli. Crème brûlée till efterrätt, bättre sockerknäcklager än i Göteborg förra helgen, men sämre vaniljsmak. Och idag hotellfrukost, konferensfikor och lunch på snofsigt hotell på Stureplan. Har tagit mig tillbaka till hotellet nu, fortfarande mätt, men funderar på att gå till sushistället runt hörnet och bara köpa miso. Jag gillar inte ens miso men är sugen på något lätt, varmt och salt. Hade jag varit hemma hade jag gjort en klar grönsaksbuljong med broccoli typ.
 
Står i begrepp att rosta kastanjer i ugnen. Det blir väl lite grönsaker, bröd och ost till. Tyvärr inget vin på grund av dietregler efter helgens frosseri och jag har fortfarande lite semestervikt att gå ner (innan julvikten smyger sig på).
Jag var vansinnigt sugen på vin igår och är vansinnigt sugen på glögg idag men har pga tidigare utsvävningar inte råd med ens en 60kr-flaska. Bedrövelse! :arghh:

Jag räknar timmarna till jag får lön och systemet öppnar, typ. :meh:
 
Jag var vansinnigt sugen på vin igår och är vansinnigt sugen på glögg idag men har pga tidigare utsvävningar inte råd med ens en 60kr-flaska. Bedrövelse! :arghh:

Jag räknar timmarna till jag får lön och systemet öppnar, typ. :meh:

Men alltså, är det nöd får du ju skicka nödrop.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp