Bukefalos 28 år!

Tittat på hus igen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag hade jag en visning inplanerad i Blekinge. På vägen dit passerade jag ett annat hus som det är visning på på måndag, men jag stannade ändå och glodde över staketet. Huset såg finare ut i verkligheten :) jämfört med det jag sett på nätet men jag noterade också att jorden på tomten verkade extremt torr och mager. Naturen runt omkring skvallrade också om att det var sandjord där då det växte en hel del tall där. Just tallskog är inte riktigt min grej, men det fanns ju även annat.

Huset som jag tittade på var trevligt. Det var också väldigt billigt. Med rätta. Det var läge att lägga om taket och troligen behövdes även dränering även om källaren kändes okej. Fönstrena på nedre plan behövde renoveras eller bytas. Avloppet var gammalt och inom ett par år kunde det bli kommunalt avlopp där. Det skulle gå på 180 tusen. Med tanke på husets pris kändes de grejerna ändå som något jag kunde stå ut med. Värre var det med vägen utanför som var på tok för vältrafikerad och gick för nära och den kändes som en deal braker. Dessutom var det ganska mycket grannar.

Men tomten var i alla fall stor och fin. Det var en äldre dam som ägde stället och hon odlade mycket. De odlingarna hade jag lätt kunnat ta över :D
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 185
Senast: Habina
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 348
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 722
Senast: kma
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 640
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp