Tömkörning

Sv: Tömkörning

haha okej toppen:D jättte snällt av dig, nej 1300 va för en anna sel, som va helt komplet, med baksele och allt, men sen harjag tänkt.. och jag behöver ju inte baksele än, eftersom jag inte kör..
hittade en beg till den vill hon ha 700 kr för..det är en brösta inkl svanskappa:P
 
Sv: Tömkörning

ok, 1300 för en komplätt sele är helt ok, 700 ännu bättre men kolla lädret. böj på det och se så det inte spricker. då menar jag böj ordentligt. särskilt ryggstycket och svansremmen, annars är det helt ok med en begagnad sele om den passar.
 
Sv: Tömkörning

okej, hm ja ja menar ja måste ju börja någonstannas:P kanske fastnar helt för detta och köper en super bröstasele och vagn och allt.. HAr lixom ingen vagn det är lite det med som e dumt..
 
Sv: Tömkörning

Jag uppfattade dig inte som snobbig! Jag tycker bara att det är så många som ska börja med tömkörning för att de hört att det är "så bra" och tror att de måste ha en dyr tömkörningsgjord till detta. Tyvärr så blir många besvikna på att de inte alls klarar av att tömköra hästen och den fina gjorden hamnar på hyllan. Håller man på regelbundet, som tydligen du gör, så är det naturligtvis kul att ha ordentliga saker men det var inte speciellt många år sedan som dessa tömkörningsgjordar kom till Sverige överhuvudtaget. Själv tömkörde jag alltid i en däckel från en armésele och det fungerade utmärkt! Hade läder ringar fästa i däckelringarna för att tömmarna skulle komma längre ner på unga hästar. Dessa däcklar ligger stadigt, är billiga att köpa och är "ledade" dvs följer hästens rörelse.
Jag har även en globus tömkörningsdäckel (används sällan) samt en fransk mjuk däckel med flera ringar som säkert är 15 år gammal och som jag bara älskar...:love: Tillägger att jag tömkör så gott som dagligen och har 8 hästar i stallet på olika utbildningsnivåer.
 

Liknande trådar

Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
27 053
Körning Fråga mig inte varför. Men jag har fått någon knäpp idé om att jag ska försöka tolka med H.H i vinter. Men för att kunna göra det då...
Svar
3
· Visningar
1 362
Senast: Pallen
·
Träning Jag behöver spåna lite hur mkt man kan träna en häst som är 6 år, jag tar historien från början. Jag fick hem henne för ungefär ett år...
2
Svar
23
· Visningar
2 585
  • Låst
  • Artikel
Oro
Dagbok Ibland fastnar jag i någon hopplös känsla av att alla människor är så hatiska och jag känner mig så obekväm i dagens samhälle. Det är...
Svar
3
· Visningar
981
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp