Bukefalos 28 år!

Tolerans vid besiktning

Gick åt skogen :cry:
Var på kliniken för utreding idag (besiktningen gjordes av annan vet för ca 2 veckor sen)
Visade hälta vid böjprov i kota (vilket den inte gjorde för två veckor sen) Böjprovshältan försvann vid bedövning men rörelsehältan ( longering) kvarstod. Bedövning av hovled utan större skillnad.
Röntgen visade ingenting.
Behandlad kotled/hovled med återbesök om tre veckor.
Vet inte vad jag ska tro :crazy:
Ska jag vänta eller fortsätta leta?
Det tycks inte vara så lätt att hitta vad jag söker :(
Kanske ska satsa på guldfiskar det kanske finns dressyrtävlingar för dom också :)
 
Svår sits.
Jag skulle nog gjort både och, hästen är ju perfekta läromästaren om den är ridbar, inte lätt att hitta en som gått svår dressyr. - Men om du hittar en annan under tiden får du ju vara glad bara.

Vad vet du om hans bakgrund, man kan tydligen be att få läsa alla journaler, det är ju bra att veta om den har haft problem tidigare och i vilken omfattning.
Det är nog viktigt också att veta om den har ridits i någotsånär bra form tidigare, det finns många stackars dressyrhästar som springer med sänkt rygg och slänger fram frambenen och en sån häst skulle jag aldrig köpa hur frisk den än var!
Lova att berätta hur det går, guldfiskar i akvarium skall du inte prova på, dom är för blöta och för små :)

/P
 
låter inte som en häst jag skulle köpa. Även om den skulle vara billig kan den bli dyr i vet.vård
 
Måste fråga.. Om han visade hälta i kotled, varför bedövades hovled då för??
Min häst hon hade en inflammation i knät och den läkte ut på knappt 3 veckor..
Han var 2 grad halt..

Mvh Lisa!
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 690
Senast: alazzi
·
Hästhantering Nu behöver jag alla tips jag kan få! Har en ny häst här hemma, en unghäst närmare bestämt. Tidigare ägare (och uppfödare) har haft...
Svar
17
· Visningar
3 940
Senast: Cattis_E
·
Hundavel & Ras Har precis köpt min efterlängtade valp. Följde med uppfödaren och valparna (9st, varav 4 hanar) till besiktningen där alla 4 hanar fick...
Svar
10
· Visningar
4 316
Hästvård Hejsan, Kommer med stor sannolikhet att kunna köpa min första häst ganska snart, och allteftersom det stundande köpet blir alltmer...
Svar
7
· Visningar
1 591
Senast: Reville
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp