Bukefalos 28 år!

Tornesch, betäcknings kostnad?

Lyxzen

Trådstartare
Hej!

Jag ska köpta ett sto och har då planer på att betäcka henne nästa sommar. Min plan är att ta Tornesch men jag har lite funderingar.

Är det någon som har betäckt med honom och vet ungefär vad det kostar? Självklart är det svårt att svara då det kan tillkomma extra veterinärkostander. Men om vi nu säger att allt går som det ska, vad brukar det ligga på då?

Jag måste spara ihop till avgifterna och funderar bara på hur pass tidigt jag ska börja spara.
 
Sv: Tornesch, betäcknings kostnad?

I år kostade han i språngavgift 2500+moms och 12500+ moms efter 90 dagar. Sen tillkommer transportskick, stationsavgift mm.. Sen beror det ju på om stoet tar sig på första semineringen
 
Sv: Tornesch, betäcknings kostnad?

I år var Tornesch stationerad i Holland , han var bara i avel 2/5 - 10/7.
Ska han tävlas i OS nästa år lär han inte vara mycket i avel.
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 116
Senast: Freazer
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 563
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 228
Senast: skiesabove
·
Samhälle Jag satt häromdagen och förundrades över hur våra föräldrar kunde köpa sprillans nya bilar med sina första löner. Jag beslöt mig för att...
24 25 26
Svar
508
· Visningar
28 796
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp