Bukefalos 28 år!

Totalvikt på trailer vid BE-kort

puppan2

Trådstartare
Ni som har BE-kort: vilken totalvikt har ni på er trailer? Jag kollade med försäkringsbolaget och det finns en gräns just vid 2000 kg. Under 2000 kg så kostar försäkringen ca. 450 kr och över 2000 så kostar den drygt tusen kronor mer och jag tror även att självrisken var större. Är detta något ni har tagit ned i beräkningen angående att bestämma totalvikten? Om man tittar på t.ex Böckmann så kan man ju få den upp till 2400 kg. Är det vanligt att man då ändå typer ner den till 1990 kg för att spara pengar på försäkringen???
/puppan
 
Jag har 2800kg som tot vikt och betalar 1700 om året i helförsäkring.
 
våran väger 2000 kg. Vet ej vad vi betalar nu men när vi köpte den och kollade olika bolag fanns det en prisskillnad på 6000:- per år för helförsäkring. Så jämför bolagen innan du bestämmer dig det finns pengar att tjäna.
 
Och hur skall jag då kunna dra 2 hästar med full packning i sadelkammaren och garderoben hade du tänkt??
Tjänstevikten är över 900kg.
 
Hade jag haft det hade jag haft ett vanligt enaxlat släp som typ inte kostade någoting :D
 
Försäkringen skulle ha kostat 7000:- det var prisskillnaden som var 6000:- Kan säga att vi valde ett annat bolag och betalar betydligt mindre idag.
 

Liknande trådar

Utrustning Ja, hur ser det generellt ut på mackar och liknande uthyrningsfirmor i Sverige, är det möjligt att kunna hyra ett hästsläp med en...
Svar
4
· Visningar
1 105

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Annonsera mera VII
  • Bett-dilemma
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp