TR-ändingar 2019

Att vuxna ska få tävla ponny, dvs att åldersgrupperna ska bli upp till 16 år och 17 år och äldre. :)

Borde lagt in ett förslag om att skippa nosgrimma, men det glömde jag. :o
 
Jag gick på @Hedwig s linje och skickade in att lättridning borde vara frivilligt i alla program på häst 6 år och yngre!
Den hästen som CD visar på filmen där hon rider lätt är 6 år. Programmet ser ut som någon form av LA. Intressant det också med tanke på att i Sverige vill man att de ska gå msvB när de är 6 år.
 
Hoppas den slopas! Då skulle mitt sto bli mkt nöjd. Undrar bara hur domaren skulle döma när hon gäspar mitt i programmet. :rofl:
Eller att det blir godkänt att ha en rem bara över näsan. Då kan den ju inte stänga munnen på hästen, men ser ändå ut som en nosgrimma!
 
Tycker att kavajkraven ska vara samma som på hoppningen = att den får bytas ut mot skjorta eller långärmad tröja på lokal tävling.
Hade gärna sett att det alltid är ok med bara tävlingsskjorta/tävlingstopp så man slipper kavajen. Vet inte om jag haft otur med dom tävlingar jag varit på men det har sällan varit ok att rida utan kavaj för öd, trots tokvarmt.
 
Den hästen som CD visar på filmen där hon rider lätt är 6 år. Programmet ser ut som någon form av LA. Intressant det också med tanke på att i Sverige vill man att de ska gå msvB när de är 6 år.

I England rider man lätt på alla hästar i lägre klasser så hon rider nog bara ett vanligt program, unghästklasserna från FEI kräver ju nedsittning.
 
Tycker att kavajkraven ska vara samma som på hoppningen = att den får bytas ut mot skjorta eller långärmad tröja på lokal tävling.
Det här håller jag verkligen med om. En av orsakerna till att jag inte ser en dressyrstart som något att satsa mot är just klädkraven. Att skaffa en kavaj för en enda start känns löjligt (nej alla kan inte låna).
 
Lättridning borde vara frivilligt i alla lägre klasser (typ LC-LB) precis som i fälttävlans debutantprogram oavsett hästens ålder. Det skulle även lite mer orutinerade ekipage i mogen ålder må bra av. Tanter som jag t ex. :D

Ja det är ju bara att skicka in förslag, jag skickade specifikt om unghäst för att jag främst rider unghäst :)
 
Jag föreslog lättridning LC-LB samt i alla klasser för hästar upp till 6 år.
Förslog också att bettlösa träns utan hävstång ska godkännas, även fast jag inte är intresserad av det själv så tycker jag det är viktigt för dressyrens plats i sporten att tillåta.
 
Jag föreslog lättridning LC-LB samt i alla klasser för hästar upp till 6 år.
Förslog också att bettlösa träns utan hävstång ska godkännas, även fast jag inte är intresserad av det själv så tycker jag det är viktigt för dressyrens plats i sporten att tillåta.

Föreslog du bettlösa klasser eller bettlöst rakt av, för jag skulle tippa på att dom kommer införa bettlösa klasser som ett första steg om dom ska godkänna bettlöst. Tror inte dom kommer tillåta bettlöst rakt av nämligen, men det är vad jag tror.
 
Jag är med på tåget om bettlöst, mjukare kavajkrav och lättridning. Däremot fattar jag inte grejen med vuxna ponnyklasser? Är ju som bara att ta sin ponny och tävla bland stora hästar, jag ser inte problemet där ärligt talat. Som ponnyryttare borde jag om nån förstå problematiken tycker jag.
 
Jag är med på tåget om bettlöst, mjukare kavajkrav och lättridning. Däremot fattar jag inte grejen med vuxna ponnyklasser? Är ju som bara att ta sin ponny och tävla bland stora hästar, jag ser inte problemet där ärligt talat. Som ponnyryttare borde jag om nån förstå problematiken tycker jag.

Jag förstår inte heller problemet. Jag är vuxen som rider ponny och vill jag tävla gör jag det i vanliga klasser för stora hästar.
 

Liknande trådar

Tävling Nu går det att lämna förslag till nästa TR...
Svar
15
· Visningar
1 593
Senast: Ise
·
  • Artikel
Hästnyheter Inte fler än tre på prisutdelning, uteslutning om du inte startat efter 45 sekunder och inget krav på nosgrimma i dressyr är några av...
Svar
0
· Visningar
95
Senast: Gunnar
·
Katthälsa Min 16 åriga katt fick konstaterad Hypertyreos sommaren 2019 då han åt av sin päls på magen rejält och var stressad varför vi sökte...
Svar
2
· Visningar
612
Senast: NeaM
·
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 211

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp