Trådlösa hörlurar för träning som det även går att prata i telefon i?

Islandshästryttare

Trådstartare
Finns detta utan att det blir svindyrt? Ett absolut max för min budget är 2000 kronor och det är nästan i överkant.

Har ett par Jaybird vista idag och de funkar superbra för träning då de sitter bra men de är helt värdelösa för telefonsamtal då de tar upp allt ljud runtomkring. Lyssnar också mycket på poddar när jag är ute och går och ringer det så måste jag ta ur hörlurarna då det inte fungerar att prata i dem. Vill inte ha ett par hörlurar med bygel utan som sitter i örat. Ska ha touchkontroller iallafall för att sätta på och stänga av musiken när jag tränar.
 
Jag har Jabra elite 4 active.
In-ear-hörsnäckor. Kan starta och stänga musik genom att trycka på hörsnäckan, tror man ska kunna bläddra fram/tillbaka också men brukar sällan bläddra så mycket fram och tillbaka.
Ringer det så kan jag trycka på hörsnäckan för att svara och jag har inte hört någon som klagat på dåligt ljud.

Använt dom för det mesta på jobbet och i bilen, men de få gånger jag ridit med dom har det fungerat bra. Tycker att de sitter över förväntan bra i mina öron.
 
Tack för svar. Vet ni vad det är för modeller på era @tigerflicka @Saigon @Unafraid ? Jag ser att de som har tillägget active rekommenderas för träning. Jag rör mig mycket när jag tränar upp och ner övningar både på golvet, på bräda och hoppar t.ex. hopprep.
Mina första var 75 t som jag köpte begagnade. Men där la ena luren av efter en tid som jag misstänkte kan ha berott på för mkt fukt. Så efter det köpte jag active och har varit jättenöjd!
 
Finns detta utan att det blir svindyrt? Ett absolut max för min budget är 2000 kronor och det är nästan i överkant.

Har ett par Jaybird vista idag och de funkar superbra för träning då de sitter bra men de är helt värdelösa för telefonsamtal då de tar upp allt ljud runtomkring. Lyssnar också mycket på poddar när jag är ute och går och ringer det så måste jag ta ur hörlurarna då det inte fungerar att prata i dem. Vill inte ha ett par hörlurar med bygel utan som sitter i örat. Ska ha touchkontroller iallafall för att sätta på och stänga av musiken när jag tränar.
Jag tycker om Urbanears plattan, de är superduper. Jag har Urbanista in ear trådlösa också men de är mer obekväma och sitter sämre och släpper in mer ljud, har inte provat prata i telefon med dem, de är superdryga vid cykling eller jogging, (min kollega tycker dock de är bra om man sitter i en fåtölj :)).

Så dessa är bara bäst, för jogging, cykling, gym, rent av om det kniper Yoga men då är det lite trassligt faktiskt (men inte lika trassligt som att tappa en Urbanista varpå den loggar ur och jadajada)

1668156561525.png


Går jättebra för telefonsamtal, i alla fall på cykel eller i skogen. Jag har inte testat några långa samtal bland folk för jag gillar inte att prata i telefon länge bland folk, känns som att man stör och som att de hör vad man säger (vilket iofs är sant, gillar inte när folk pratar länge i telefon när jag tränar på gym heller :) ).

Jämförelsevis priseffektiva är de också.

(har Jabra på jobbet, aaargh hatar deras lurar så långt. Men det är väl för att de inte kopplar bra med Teams i datorn kanske. Har dock headset.)
 
Senast ändrad:
Tack för svar. Vet ni vad det är för modeller på era @tigerflicka @Saigon @Unafraid ? Jag ser att de som har tillägget active rekommenderas för träning. Jag rör mig mycket när jag tränar upp och ner övningar både på golvet, på bräda och hoppar t.ex. hopprep.
Jag tror det är Jabra elite 3 jag har.
Funkar fint vid löpning, vid annan rörlig träning har jag inte testat att ha dem.
 
Jag har också Jabra active Elite, det bästa headset jag haft. Sitter bra, håller för regn och alla väder och under promenader, löpning och styrketräning. Dom går bra att prata i utomhus men om det blåser väldigt mycket är det svårt för den andra att höra vad jag säger. Men i normala fall är dom väldigt bra. Ramlar aldrig ur oavsett vad jag tränar.

Har Jabra active elite 65t
 
Senast ändrad:
jag har apple airpods som fungerar mycket bra ... och Mifo som ar helt vardelosa. Det ar svart att sova med apple for mig, de gor ont i orat om jag rakar lagga mig pa det, darfor inkoptes Mifo, de ar bekvama att sova med. MEN ... ljudet for att prata i telefor ar inte det basta, sa da tar jag ut dem ur oronen och lagger dem bara pa skrivbordet medan jag pratar i telefonen.
Eller rattare sagt, medan jag forsoker att prata i telefonen, de hoppar standigt in och "tar samtalet" dar de ligger pa skrivbordet. Airpods fungerar aldels utmarkt om jag vill halla i telefonen och lagga dem pa bordet, inte Mifo. De ar ganska vardelosa pa allt utom att ha i oronen nar man sover.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp