Bukefalos 28 år!

Träfftråd Norrland?

evis

Trådstartare
Ja kan vi inte dra ihop en träff igen nu i augusti? Det är rätt fullt upp här fram till 17:e augusti och sedan ska vi på utställning den 23:e men i övrigt är jag verkligen sugen på en träff igen!

Har någon tips på var man kan vara? Känns lite dumt att fråga AnnA_ om vi kan våldgästa henne/dom igen, men annars är jag faktiskt sugen på en ridhustripp igen... :o

Annars skulle jag nog kunna förhöra mej med Nordmalings ridklubben om vi skulle kunna låna ridhuset där. Men kan ju kosta en del, för att få hyra, så det beror på vad vi är beredda att betala och så?

Vilka vill med?!
 
Sv: Träfftråd Norrland?

Jag vill vara med!

Jag kan inte 23-24 Augusti, annars är jag öppen för förslag :) .
 
Sv: Träfftråd Norrland?

Jag kommer gärna! Vet inte riktigt hur det ser ut i augusti, har ett blankt schema som antagligen (förhoppningsvis :crazy:) fylls på med jobb. Men SÖNDAGAR är alltid BRA!! :)

Har tyvärr inte nån bra koll på var man skulle kunna hålla till...
 
Sv: Träfftråd Norrland?

Augustischemat är fullproppat alla helger (kurser/jobb) så det spricker tyvärr =/ och första veckan i September.
Kan vi ha en träff i September istället? :angel:
Bättre framförhållning också vilket känns som en bonus..

Egentligen skulle vi säkert kunna hålla till här, bokningsavgifter blir det men det brukar inte vara så dyrt. Men det blir längre att åka! ;)
 
Sv: Träfftråd Norrland?

Nej! Ni får inte ge upp höstträffen. Här är en nykomling som gjärna skulle vilja vara med och leka om jag får? :)
 
Sv: Träfftråd Norrland?

Jag är på att åka lite längre. Får se om hästen kommer med isf. Beror på om jag kan låna transport eller inte. Men annars kommer jag gärna och tittar på ;) Framförhållning är bra. September är bra. :)

Helst en SÖNDAG :D
 
Sv: Träfftråd Norrland?

Ok ja, augusti är väl typ snart slut. September istället?
VAR ÄR AnnA_ ? :P

Jag kan tänka mej att åka rätt långt, men är beroende av att det finns uppstallning också! Och har en väldigt låg budget tyvärr.
Vill gärna ha med båda pluttarna, och gärna Dual Aktivering :).

Vi kommer antagligen flytta närmre Nordmaling i höst (framemot oktober-november) och då kan jag ha ansvar att ordna in oss någon dag i ridhuset där, om intresse finns för fler träffar i höst och vinter?
 
Sv: Träfftråd Norrland?

Vad e re för pris hos dig då? :)

Ska man hyra ridhuset en hel dag kostar det 800:-, 600:- för 4 timmar och 50:- i uppstallning om jag inte minns fel..

En Söndag i September skulle absolut gå att fixa här (brukar inte vara så mycket inbokat) bara det inte är helgen jag jobbar! :p
Men då är det ju det där med att det kostar, för dom som bor en bit bort kostar det ju en del bara att åka. Jag tänker inte betala 600 eller 800:- helt själv :angel:
 
Senast ändrad:
Sv: Träfftråd Norrland?

Men det är välan klart att vi delar på kostnader! Det är ju alla som vill ha träff, och då får väl alla betala. :cool:

Kanske skulle vara bra om du ville regera lite och sammanfatta vilka som anmält sig villiga fotryttare och hästryttare. Så vet vi ungefär hur mycketmånga det kanske blir. Så ser man ju lite lättare kostnader osv.

Kanske ett körschema oxå :angel:

Jag tar gärna med mig häst om jag har transport. Det beror på om det är tävling eller inte den söndagen vi bestämmer. Är det tävling så blir det inte nån transport för min del - men då kommer jag gärna som fotryttare.

(Kanske är lika bra att hyra heldag om man ändå ska till o göra nåt! Kanske kan kännas krampigt med tid annars... eller vad tycker ni?)
 
Sv: Träfftråd Norrland?

De tvår första helgerna i september är jag uppbokad, ska bl.a. på en kurs för BJ. Med sedan tror jag inte att jag har något inplanerat.

Blir det hos Totola så kan jag nog ta med mig min pålle men blir det längre norrut så blir jag nog lite lat och kommer utan häst.
 
Sv: Träfftråd Norrland?

jag är också uppbokad första två helgerna, eller rättare sagt - kusen slutkörd första och jag uppbokad andra! :p

Kookaburra:
ja, om det blir minst sisådär 4 ryttare och ett par fotfolk så styr jag gärna upp! så ni som vill åka till Härnösand får räcka upp en hand! ;)

Det här gäller f ö för de som behöver uppstallning, kopierade från hemsidan:

Hyra tillfällig boxplats inkl spån (om det finns plats) (egen kommentar - det FINNS plats, men kan behöva förvarnas om det är många för att hinna förbereda boxarna som stått tomma)
1 dag/tillfälle 40kr
1 dygn 100kr
Rasthage/tillfälle 20kr


Intresserade hittills:
Lotus (med häst)
Kookaburra (ev. med häst)
Totola (med häst)


Ni som inte står- hojta till så jag kan skriva upp! :)
 
Sv: Träfftråd Norrland?

Lät ju som jättebra pris!
Jag kommer gärna med häst om det blir Härnösand.
Beror lite på datum oxå, vi ska kursa i slutet av sept. Men i annatfall
kommer jag med apostlahästarna ;)
 
Sv: Träfftråd Norrland?

21/9 eller 28/9 är det i första hand eftersom det förfrågats att lägga det på en Söndag.

Vilket av datumen passar bäst för er som vill komma?

Uppdatering:
Lotus -med häst
Kookaburra -ev. med häst
Totola -med häst
Koppar -med häst
 
Sv: Träfftråd Norrland?

Ok, så preliminärt om inte det blir för många invändningar säger vi 28/9! ;)
Kanske jag har hunnit lära mig rida tills dess också.. :angel:
 

Liknande trådar

Relationer Om någon vet vem jag är så vore jag tacksam om ni behöll det för er själv, då detta är lite känsligt, Jag behöver tips hur jag ska lösa...
Svar
12
· Visningar
2 465
Senast: Keb71
·
Relationer Har skrivit här innan när tösens pappa lämnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
15 954
Senast: Gry
·
Hästmänniskan Eftersom att det ytterst lite aktiviteter på gång i våran ridklubb tänkte jag försöka dra i gång något för att kunna aktivera lite fler...
Svar
6
· Visningar
756
Senast: Nihm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp