Bukefalos 28 år!

Tränare och halter

T

Tajtish

Jag skulle gärna vilja få tag på en tränare att rida för på min medryttarhäst men jag vet inte hur man får tag på en. Hur gör man när man ska leta tränare, kollar man annonser eller hur gör man? Vart kollar man annonser isåfall, finns det någon speciell hemsida eller tidning? :confused: Sedan undrar jag också hur man korrigerar halter på bästa och enklaste sätt.. :confused:
 
Sv: Tränare och halter

Prata med de som står i samma stall som dig, kanske de vet någon tränare som de tycker är bra. Annars finns ju alla licensierade tränare på Ridsportförbundets hemsida.
 
Senast ändrad:
Sv: Tränare och halter

Tillhör du någon klubb? De flesta klubbar har ju tränare som kommer och tränar. Eller prata med dina kompisar. Åk gärna och titta på någon träning innan du bestämmer dig, så du verkligen ser hur de tränar, kan bli en otrevlig upplevelse annars. :crazy:

Halter bör inte korrigeras alls. Vad är felet och vad beror det på? Hästar ställer inte upp fel av ingen anledning, felet måste korrigeras innan halten och inte i. :idea:
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
576
Senast: Lady_S
·
Dressyr Någon som har några kloka råd om ni skulle rida en häst som skjuter ut ena bogen (i detta fallet vänster bog) när ni rider? Stor och...
Svar
14
· Visningar
1 691
Senast: JohannaB
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
793
Senast: valy
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
Svar
17
· Visningar
611

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp