Träning för instruktör, frågor från en oerfaren

Sv: Träning för instruktör, frågor från en oerfaren

¤Hur hittade ni er tränare?
En kompis red hos han och det var en plats ledig.
¤Åker ni till personen ifråga eller gör den hembesök?
jag åker till honom.
¤Hur många är ni på lektionerna?
fyra.
¤Hur länge pågår lektionen?
En timma ca. drar över lite pga att vi ska få igenom det vi vill med våra pållar.
¤Vad betalar ni?
140, men det beror på hur många vi är är vi tre kostar det 180, och rider man själv så rider man en halvtimma intensivt för 300 tror jag. rider alltid fyra..
 
Sv: Träning för instruktör, frågor från en oerfaren

Hur hittade ni er tränare?
Åker ni till personen ifråga eller gör den hembesök?
Hur många är ni på lektionerna?
Hur länge pågår lektionen?
Vad betalar ni?


1. Via stallkamraterna. 3 stycken rider för henne så då hakade jag på:D
2. Hon kommer till oss. Antingen till ridskolan (granngårn) el till grannens paddock. Hon är väldigt flexibel så det är bara o säga en plats så är hon där:angel:
3. Jag rider ensam
4. 1 timme
5. 100 /gång + ridhuset 40 kr/gång alt paddocken bet vi 50 kr/månad för om man vill rida där.
 
Sv: Träning för instruktör, frågor från en oerfaren

Hur hittade ni er tränare?
Åker ni till personen ifråga eller gör den hembesök?
Hur många är ni på lektionerna?
Hur länge pågår lektionen?
Vad betalar ni?

Min mans och min tränare jobbade en gång på ridskolan där jag red. Jag har känt honom i minst 25 år, och när jag köpte min första egna häst för 7 år sedan började jag träna privat för honom.

Tränaren kommer hem till oss en gång varannan vecka.
Vi rider enskilt, och vi är minst 3 men ofta 4 ekipage.
30 minuter/ekipage, men hästarna är framskrittade innan lektionen.
150 kronor plus körersättning.

Immer
 
Sv: Träning för instruktör, frågor från en oerfaren

Hur hittade ni er tränare?
Det är min ridlärare som jag tar lektioner för. Sen när jag köpte min ponny som hon hjälper mig med, började jag att ta privatlektioner 1 g i veckan.
Åker ni till personen ifråga eller gör den hembesök?
Man kan säga hembesök :P
Hur länge pågår lektionen?
30-40 min.
Vad betalar ni?
90-100 kr

På hoppträninga är vi upp till 6 st, dressyr är jag ensam.
 
Sv: Träning för instruktör, frågor från en oerfaren

Hur hittade ni er tränare? denna tränare började hålla träningar på anläggningen jag trädade på för en annan tränare. jag testade en gång och fastande direkt och har aldrig velat byta sedan dess.
jag åker ca 7mil till anläggningen dit tränaren kommer. det är inte hans anläggning.
Hur många är ni på lektionerna? rider alltid ensam
Hur länge pågår lektionen? ca 50 min(kan variera lite beroende på hur det går)
Vad betalar ni? jag betalar 1000kr per gång och rider 2gng i månaden. så inkl bränsle betalar jag 2500kr i mån.
 
Sv: Träning för instruktör, frågor från en oerfaren

Hur hittade ni er tränare? denna tränare började hålla träningar på anläggningen jag trädade på för en annan tränare. jag testade en gång och fastande direkt och har aldrig velat byta sedan dess.
jag åker ca 7mil till anläggningen dit tränaren kommer. det är inte hans anläggning.
Hur många är ni på lektionerna? rider alltid ensam
Hur länge pågår lektionen? ca 50 min(kan variera lite beroende på hur det går)
Vad betalar ni? jag betalar 1000kr per gång och rider 2gng i månaden. så inkl bränsle betalar jag 2500kr i mån.

1000 kr/ Gång...!!:eek::o
Hur kan det kosta så mkt??:eek:
 
Sv: Träning för instruktör, frågor från en oerfaren

Hur hittade ni er tränare? Genom Buke! :banana: ( C_L )
Åker ni till personen ifråga eller gör den hembesök? Hon kommer hit :D
Hur många är ni på lektionerna? typ 5-10 st
Hur länge pågår lektionen? En helg i taget :D
Vad betalar ni? 2200 före hela helgen.
 
Sv: Träning för instruktör, frågor från en oerfaren

Jag kom i kontakt med min tränare genom en dressyrkurs jag var på i somras. Sedan visade det sig att hon skulle börja ha träningar på min klubb så jag knep den sista platsen :D
Jag rider privat.

Min klubb är ingen ridskola, det kommer dit ett antal olika tränare i veckan så det kanske är lättare då. Finns det ingen annan klubb i närheten? Eller hör med vänner/bekanta om vilka de tränar för, om de kan rekommendera någon tex?
 
Sv: Träning för instruktör, frågor från en oerfaren

tränaren flyger från portugal till sverige.därav kostnaden.
 
Sv: Träning för instruktör, frågor från en oerfaren

Hur hittade ni er tränare?
Vi lärde känna varandra på jobbet

Åker ni till personen ifråga eller gör den hembesök?
På sommaren kommer hon ut till oss och på vintern möts vi i ridhuset.

Hur många är ni på lektionerna?
Oftast är jag ensam men ibland följer 1-2 kompisar med

Hur länge pågår lektionen?
ca 1h inkl uppvärmning

Vad betalar ni?
En hundring per gång eller så kvittar vi det mot att jag hjälper henne i hennes stall ibland.

Just nu rider jag för henne (som är utbildad dressyrtränare) 2 gånger i veckan (1 gång på egen häst och en gång på annan häst för att få lite omväxling och nya utmaningar).
 
Sv: Träning för instruktör, frågor från en oerfaren

Hur hittade ni er tränare?
Min "hemmatränare" är min hovslagare och det var under någon skoning som vi kom att prata kring träningsfilosofi och vilket mål man har med ridningen och därav kom det sig att jag sedan började rida för henne. Sedan ungefär ett halvår tillbaka rider jag även för hennes tränare var tredje vecka.

Åker ni till personen ifråga eller gör den hembesök?
Numera står jag i "hemmatränarens" stall så det löser ju sig själv. ;) Den andra tränaren kommer upp till oss och har en tvådagars kurs var tredje vecka.

Hur många är ni på lektionerna?
Jag rider alltid själv.

Hur länge pågår lektionen?
För hemmatränaren ca 45 minuter, ibland längre om det behövs och ingen annan ska rida efter mig. För min andra tränare 30 minuter.

Vad betalar ni?
Hemmatränaren: 120 kr/träning (har lite rabatt sen jag flyttade in i stallet hennes.)
Månadstränaren: 350 kr/träning

Jag tycker att det är skönt att rida själv, tränaren har totalfokus. Det blir dock jobbigare också, man kan ju inte såsa runt när de inte har andra att kolla på :p
 

Liknande trådar

Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 351
Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 539
Senast: Paddington
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 030
Senast: Ullmerkott
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 929

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp