C

Challan

Hur gör man för att träna en häst inom distans??
Vet praktiskt taget ingenting om detta moment, och rider det heller inte men var bara nyfiken??
 
För att börja rida distans krävs egentligen inte någon specifik distansträning. Alla hästar som används till ridning behöver samma grundläggande träning för hållbarhet, oavsett till vilken gren de skall användas. Träning i grundläggande dressyr, långa skrittpass för hållbarhet och att rida på många olika sorters underlag, både hårt, mjukt och kuperat. Gärna mycket varierad ridning. Visserligen får kanske inte alla ridhästar detta ändå, men det är ju det som är grunden för en hållbar ridhäst. Så en väl riden häst skall inte ha problem att gå en CR på 4-5 mil - vilket är den första sträcka man måste starta i. Möjligen bör man - om man är osäker på om hästen skall orka - förutom de långa skrittpassen även lägga in långa och långsamma travpass. Då skall en CR inte vara ett problem för den häst som är regelbundet riden. Vill du läsa mer har jag skrivit träningstips på följande hemsida. http://www24.brinkster.com/nerikesdistans/
Hälsning Maja
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
406
Gnägg Hjälp! Jag och min tränare planerar att ta med hästen till Tyskland för en veckas träning och har börjat nysta i vad vi behöver göra för...
Svar
16
· Visningar
688
Senast: Piaff
·
Skola & Jobb Själv har jag sökt två olika kurser för att jobba med skrivprojekt. Sen har jag sökt en kurs om brödbakets kemi . Alla är på distans...
2
Svar
26
· Visningar
861
Senast: __sofia__
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 311
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp