C

Challan

Hur gör man för att träna en häst inom distans??
Vet praktiskt taget ingenting om detta moment, och rider det heller inte men var bara nyfiken??
 
För att börja rida distans krävs egentligen inte någon specifik distansträning. Alla hästar som används till ridning behöver samma grundläggande träning för hållbarhet, oavsett till vilken gren de skall användas. Träning i grundläggande dressyr, långa skrittpass för hållbarhet och att rida på många olika sorters underlag, både hårt, mjukt och kuperat. Gärna mycket varierad ridning. Visserligen får kanske inte alla ridhästar detta ändå, men det är ju det som är grunden för en hållbar ridhäst. Så en väl riden häst skall inte ha problem att gå en CR på 4-5 mil - vilket är den första sträcka man måste starta i. Möjligen bör man - om man är osäker på om hästen skall orka - förutom de långa skrittpassen även lägga in långa och långsamma travpass. Då skall en CR inte vara ett problem för den häst som är regelbundet riden. Vill du läsa mer har jag skrivit träningstips på följande hemsida. http://www24.brinkster.com/nerikesdistans/
Hälsning Maja
 

Liknande trådar

Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
729
Senast: Fiorano
·
Utrustning Jag bytte för några månader sen till ett par biothanetyglar med metallhakar istället för vanliga spännen. Det blev mest så för att de...
2
Svar
22
· Visningar
2 244
Senast: Hoarfrost
·
Kropp & Själ Min astma har plötsligt blivit rejält försämrad (efter en rejäl förkylning) och nu funderar jag på hur jag ska lyckas kombinera det med...
Svar
6
· Visningar
416
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
3 028
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp