Bukefalos 28 år!

tipsy

Trådstartare
Jag skulle vilja veta lite hur olika tränare lägger upp träningen för sina hästar. som jag har förstått det så vill en del inte trava sina hästar för mkt medans andra travar ganska mkt, en del lägger tom in lite dressyr? vad verkar funka bäst? hur många dagar i veckan cantrar man osv?
 
Sv: träning

hej

träninge breor ganske mycket på tränaren, jag jobbar i ett hinder stall i england och vi lägger upp induviduella tränings program för varje häst, men det gör ju inte alla tränare.
vi cantrar 5-6 dagar i veckan 2-4 miles (1600m) beroende på häst
rider jobb onsdagar och lördagar, dressyr på ridbanan eller trav på asfalts väg på torsdagar. hoppar dem efter beroende o.s.v.

men ta paul nicolls tillexempel han travar inte sina hästar alls och rider dem endast 45-60 min per dag och hans statestik säger ju allt!
 
Sv: träning

ok, men hur går era hästar då? jag är ganska ny och inte speciellt insatt i galoppvärlden och tycker det är intressant att veta hur dom hästarna som tränas i dressyr presterar i jämförelse med dom som bara cantrar på banan te x
 
Sv: träning

våra hästar går alltid bra, vi löper dem inte ofta men när vi gör det är det kvalitet och vi har jämt hästar med i cheltenham festivalen, hennassy med flera.
dressyren är absolut en fördel för galopp hästen eftersom den lär sig att gå i rätt form och bli jämt musklad, för hur kan man förvänta sig att en häst som är felaktigt musklad tex; endast travad på ett nedsittnings ben, riden med huvudet i luften med sänkt ryggrad, eller endast galopperad på ett framben ska kunna prestera till max.

det spelar ingen roll vilken rid konst man utövar så är det alltid lika viktigt att hästan är rätt uppbyggd, det är inte naturligt för hästen att bära en ryttare därför måste den sänka huvudet höja ryggen och skjuta på bakifrån, ännu viktigare är just det med ettåringar eftersom dom fortfarande är relativt outvecklade och i en växt period.

:)
 

Liknande trådar

Dressyr Någon som har några kloka råd om ni skulle rida en häst som skjuter ut ena bogen (i detta fallet vänster bog) när ni rider? Stor och...
Svar
14
· Visningar
1 695
Senast: JohannaB
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 079
Senast: Nepenthe
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 649
Senast: Fiorano
·
Skola & Jobb Jag ska på arbetsintervju imorgon förmiddag för en typ av administrativt jobb. Har inte varit nervös över det innan, men nu slog...
Svar
6
· Visningar
724
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp