Bukefalos 28 år!

Travjobb i USA

wildrose

Trådstartare
Någon som varit över och jobbat med travhästar i USA?
Hos vem?
Hur fungerar det?
Erfarenheter, synpunkter?
Funderar på att åka över ett år eller så och det vore roligt om någon som varit där kunde berätta...

mvh Wildrose
 
jag har inte själv gjort det tyvärr men har en hel del kompisar som varit det...ingen vad jag hört har varit missbelåten utan tyckt att det varit givande...dom har ju bara 2 max 3 passhästar
de jag känner har varit hos Per Eriksson (ring o prata med honom om hur man går tillväga , han finns ju på mantorp nu) jimmy takter...skulle gjort det om jag hade möjlighet...men jag fick ju min grabb när jag var 20 så det fanns inget annat val än att stanna hemma :)
 
Jag jobbade hos Per Eriksson i USA i drygt 2 år. Kan verkligen rekomendera dig att åka över och jobba. Jag trivdes i alla fall super bra och det är en jätte bra erfarenhet. Även fast man bara har 3 passhästar så är det ganska mycket slit ibland. jag var i stallet 04.30 sex dagar i veckan men det väger upp allt roligt man har.
Jag skulle rekommendera dig att börja hos en tränare som tränar i Florida under vintern och i New Jearsy på sommaren. Det gör t.ex. Continentalfarm.
 

Liknande trådar

Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
8
· Visningar
996
Senast: Mia_R
·
Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 671
Senast: Paddington
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 645
Övr. Barn På återbesöket hos ögonläkaren bestämdes att mitt barn ska ha ögonlapp för ena ögat. Fyra timmar per dag, varje dag, i minst tre månader...
Svar
11
· Visningar
969
Senast: enough
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Fästingmedel på innekatt
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

  • Trollet rymmer
  • Insektsmedel
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp