Bukefalos 28 år!

Tredje världskriget snart här?

A

avslutat medlemskap

Jag hittade av en händelse en profetia för några år sen och läste detta innan dagens elände bredde ut sig i världen, betänk att tanten som såg det hela i sitt inre var 90 år och årtalet var 1968, alltså långt innan det som hon berättat ens var uppfunnet eller utbrett i stor skala.

Jag lägger inga värderingar i detta mer än att skulle det vara sant och inte förvanskat eller en skröna så behöver vi snart inte bry oss mera, då är det godnatt.

http://www.apg29.nu/index.php?artid=9988
 
Vad var inte uppfunnet 1968? Det mesta av det hon beskriver fanns redan då. Gränserna för sexualiteten tänjdes på 60-talet. "Jag är nyfiken gul" kom redan 1967. Vietnamkriget pågick. Flera kanaler på TV fanns sedan 1940-talet i USA. Krig som följde era av nedrustning var hur andra världskriget började. Invandring från sydligare länder i Europa hade också förekommit redan under 50-talet.

Jag tycker inte direkt hon behöver varit synsk för att få ihop den där profetian.
 
Vålds-tv som idag översvämmar kanalerna med div. kriminalare av alla slag hade inte börjat sändas i stor skala, inte heller hade vi i norden speciellt många kanaler att zappa runt mellan.
 
Jag förstår inte vad som skulle vara så speciellt med profetian? Vad är så imponerande menar du?

Sen blev jag lite trött på pratet om Jesus, sann kristendom etc...
 
Jag sållade också bort den kristna aspekten men medge att om tanten verkligen citerats ordagrant så är det ett intressant tidsdokument, synd bara om hon får rätt om det där med kärnvapnen mm. Vi har ju två som kan ställa till med precis vad som helst, Trump och Putin och deras allierade.
 
Jag tänker bara att man har hört detta tidigare dvs folk som pratade om att det fanns profetior som sa att det skulle bli världskrig när det var som mest kritiskt i Irak, Afghanistan.
 
Jag sållade också bort den kristna aspekten men medge att om tanten verkligen citerats ordagrant så är det ett intressant tidsdokument, synd bara om hon får rätt om det där med kärnvapnen mm. Vi har ju två som kan ställa till med precis vad som helst, Trump och Putin och deras allierade.
Nej, jag håller inte med.

Beträffande "vålds-TV": 1 februari 1968 avrättades en Viet Cong-officer framför TV-kamerorna. Vietnamkriget var väl en vattendelare när det gäller TV-journalistik. Kriget togs verkligen in i vardagsrummen. Mot den bakgrunden är det inte så konstigt att tanten pratar om våld i TV. Men det var inte kriminalserier, det var på riktigt.

Så, nej. Jag tycker inte det hon sagt är ett dugg uppseendeväckande när det placeras i sitt historiska sammanhang. Och flera TV-kanaler fanns som sagt sedan länge i USA så det kan hon mycket väl hört talas om.
 
Av alla olika förutsägelser om framtiden som görs kommer alltid en del slå in, det ser matematikens lagar till, men det gör in de som gjort dem till profeter.

F.ö. har sex och våld i alla tider varit intressanta ämnen, historiskt i bibeln och på hällristningar tex.
 
Jag hittade av en händelse en profetia för några år sen och läste detta innan dagens elände bredde ut sig i världen, betänk att tanten som såg det hela i sitt inre var 90 år och årtalet var 1968, alltså långt innan det som hon berättat ens var uppfunnet eller utbrett i stor skala.

Jag lägger inga värderingar i detta mer än att skulle det vara sant och inte förvanskat eller en skröna så behöver vi snart inte bry oss mera, då är det godnatt.

http://www.apg29.nu/index.php?artid=9988
Jag undrar vad som inte var uppfunnet, inget var direkt nytt 1968.
Främlingsfientlighet, atombomber och TV - underhållningsvåld, fanns på 60-talet, äktenskapsbrott också. Porrfilmer fanns redan som stumfilmer så att gissa att de skulle sprida sig till TV låter inte direkt framsynt (mer naket hade redan börjat på 1960-talet). Perversa synder har frikyrkorna "alltid" talat om.
 
end-is-near-cartoon.JPG



:p
 
Låter som vilken vanlig domedagsprofetia som helst tycker jag. Vad hon säger är väl ungefär det som redan står i Bibeln och den var ju skriven långt innan 1968.

Bibeln talar ju också om att världen ska bli tokig, att barn ska vara olydiga mot sina föräldrar, att män ska ligga med män, att det ska vara alla möjliga krig, svält etc. Men sen kommer freden. Och när vi alla tror att nu kommer det aldrig mer hända någonting ont i världen ska Gud släppa lös Djävulen så att han en sista gång kan testa människorna. Typ. Läs Uppenbarelseboken så inser du snart att det är samma historia som denna kvinnan har, men att hon blandar in lite detaljer såsom TV:n.
 
Jag har läst den igen och nu blev jag nästan förbannad faktiskt...
Jag tycker det är så tröttsamt att vissa använder religion så. Som ett hot. Lev på ett visst sätt för annars blir Gud arg och då kommer onda saker att hända. Guds vrede.
Jag tycker det är så illa hur religion kan användas för att trycka ner folk. Förminska folks möjligheter genom att säga att du ska leva på vissa sätt. Jag undrar hur många människor som farit illa genom historien för att de varit tvungna att förtycka den person som de vill vara av rädsla för vad religion etc ska säga...

Grrr:rage:
 
Jag har läst den igen och nu blev jag nästan förbannad faktiskt...
Jag tycker det är så tröttsamt att vissa använder religion så. Som ett hot. Lev på ett visst sätt för annars blir Gud arg och då kommer onda saker att hända. Guds vrede.
Jag tycker det är så illa hur religion kan användas för att trycka ner folk. Förminska folks möjligheter genom att säga att du ska leva på vissa sätt. Jag undrar hur många människor som farit illa genom historien för att de varit tvungna att förtycka den person som de vill vara av rädsla för vad religion etc ska säga...

Grrr:rage:
Kyrkan har väl alltid varit ett bra maktinstrument, i det gamla odalsamhället var det ju godsägaren, prästen och länsman som skulle hålla folket i "herrans tukt och förmaning" så folket kunde jobba ihjäl sig för att godsägaren, kyrkan och länsman m.fl. potentater kunde fylla kassakistan.

Det finns många sätt att hålla folket på mattan, hjälper inte hot så tar man till våld och så rättfärdigar man det hela med lite blandad religion. Jag brukar säga att om Gud finns och är så god som det sägs så skulle det inte finnas krig, sjukdomar och svält mm. i världen.
 
Förutom atombomber och främlingsfientlighet som definitivt inte var okänt så var resten saker som kristna kunde varnat för för 100 år sedan.

Det enda som saknas är ett datum och en metod att undkomma så har vi en klassisk domedagssekt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp