Bukefalos 28 år!

Trevlig restaurang i Uppsala

marytwice

Trådstartare
Jag och sambon plannerar att gå ut på en liten middag vid min födelsedag, problemet är att vi har blivit lite hemmablinda och kan behöva lite tips från andra Uppsalabor/kännare.

Inga direkta preferenser, Peppar Peppar är en favorit, men lite i det dyraste laget i dagsläget.

Alexander och Tsatsiki går bort, inte på grund av typen av mat utan upplevelser av personal och service.

Är det någon som har några tips?

/M
 
Sv: Trevlig restaurang i Uppsala

Etiopiska Messob i Luthagen är en av mina favoriter, såg att de har uteservering nu också :)
 
Sv: Trevlig restaurang i Uppsala

Trattoria Commedia - men jag är stamgäst så jag är partisk. Men den är bra.

Golden China - om man vill ha riktigt god kina-mat (Schezuan).

Och sedan tog fantasin slut. Domtrappan och Hambergs fisk är bra, men de ligger nog över Peppar Peppar i prisnivå.
 
Sv: Trevlig restaurang i Uppsala

Vid skomakartorget i Sala Backe finns en persisk restaurang som fått fin kritik, Sofreh. De har sommarstängt och öppnar igen på tisdag. En kompis till mig är väldigt förtjust i New India och rekommenderar dem. Det är för övrigt många ställen som har stängt så kolla upp sånt. Peppar peppar + delar av Gillet har stängt upptäckte jag när jag tänkte komma iväg och utnyttja presentkort under semestern... Det blev köpa hem fin fisk från Hambergs för oss istället!
 
Sv: Trevlig restaurang i Uppsala

Jag och sambon firade 7 månader på (restaurang) Korfu igår! Vi gick nöjda därifrån :)
(Vi tänkte gå till "Alexander, som verkar ha bytt namn, först men ångrade oss pga den väldigt slarviga menyn och personal som inte var vidare serviceminded).

Är man allergisk skulle jag inte rekomendera Texas Longhorn i alla fall...:nailbiting:

Park Inn har jättebra mat, men jag vet inte hur det ser ut där för säsongen nu (hotellgäster/fullbokat el. liknande) och det var ju synd att Gillet var stängt, de har också fin mat.

Lingon kanske?
 
Sv: Trevlig restaurang i Uppsala

Lingon är väldigt trevlig så här sommartid. Där rekommenderar jag deras köttbullar :d. De har en trevlig uteservering och väldigt ofta med trubadur. Hoppas att de lyckats bygga upp det lika bra efter branden förra året...

//Qbaby
 
Sv: Trevlig restaurang i Uppsala

Ja, Sofreh ska vara bra. Min man har en kollega från Iran som har rekommenderat den till oss, och vi har ätit cateringmat därifrån som var NOMNOMNOMNOMNOM :d
 
Sv: Trevlig restaurang i Uppsala

Jag kör förbi skylten nästan dagligen och vill verkligen ta mig dit. Ska ta mig i kragen nån dag nu innan sambons semester är slut. Vi kan ju inte utnyttja presentkortet på Peppar peppar än så! :)
 
Sv: Trevlig restaurang i Uppsala

Tack alla för förslagen, vi har inte riktigt bestämt oss än, så kom gärna med fler, tänker spara den här tråden då vi troligtvis går ut fler gånger fram över :)
 
Sv: Trevlig restaurang i Uppsala

Den persiska i Svavagallerian var bra när vi var där. Trattoria commedia, som någon annan skrev, är alltid ett säkert kort.
Det finns en grek inne i Fålhagen som var bra när vi bodde där iallafall.
Ayakos sushi i Fålhagen om man tycker att Yukikos i Sommarro är för långt bort.
 
Sv: Trevlig restaurang i Uppsala

Athen tänker du nog på. Jag har bara ätit pizza där (trots att jag är uppvuxen några hundra meter därifrån) men det har varit ok.

*kl*
På Hjalmar Brantingsgatan finns ju en thai, Aahnan Thai eller nåt sånt heter den. Det ser inte mkt ut för världen när man kör förbi men enligt min kompis som bott i Thailand är det den bästa thairestaurangen i stan!
 
Sv: Trevlig restaurang i Uppsala

Personligen tycker jag att Indian kitchen är bäst om man vill ha indisk mat och inget slår Koh phangan om man vill ha god thaimat och en upplevelse. Bara restaurangutseendet är värt ett besök. Finns ingen annan thairestaurang i Uppsala som kommer i närheten av Koh phangan smakmässigt!
Ai har god mat om man är sugen på japanskt som inte är sushi.
 
Sv: Trevlig restaurang i Uppsala

lite extra sa traffade jag varan fotograf haromdagen (fran Kungsor) dem hade haft en hemsk upplevelse pa Alexander :crazy:
 
Sv: Trevlig restaurang i Uppsala

Det var efter ägarbytet, som det blivit riktigt dåligt på Alexander, varken kök eller servis har koll på menyn, tog nästan 2h att få en pizza, under tiden han resten av sällskapet och flera som kom senare både få och äta upp sin mat. En två personers tallrik hade krympt så att den inte var nog till en person... Tyvärr så hör jag allt fler som har blivit missnöjda där, synd för jag gillade Alexander tidgare.
 
Sv: Trevlig restaurang i Uppsala

*KL*
Hur är det med Il Forno nuförtiden? Den var bra när jag bodde i Uppsala men det var ju rätt många år sen nu.
 
Sv: Trevlig restaurang i Uppsala

Athen tänker du nog på. Jag har bara ätit pizza där (trots att jag är uppvuxen några hundra meter därifrån) men det har varit ok.

Jag och Athen är i närmsta lag grannar (typ) och har ätit lite av deras grekiska rätter samt pizzan också. Helt okej, ätbart absolut. Men det är inte speciellt mysigt och det är väl ingen restaurang jag rekommenderar. En bra kvarterskrog typ.

Och för att själv bidra med lite restauranger så tipsar jag om Texas Longhorn. Det är helt klart min favvo-restis. Mycket mat för pengarna även fast en rätt ligger på runt 250-300:- mao man blir mätt. Dock inte så jättemysigt. Mer en vinterrestaurang kanske. Hm.. Sen har du fått väldigt många bra svar tycker jag.
 
Sv: Trevlig restaurang i Uppsala

Il Forno är "sådär". Även den persiska restaurangen i Svava (Kadbano) är "sådär". Köttet var lite trist när vi var där.

Ett mysigt bra ställe är förresten Créperie Lemoni - om man är sugen på crépes förstås.
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 690
Senast: alazzi
·
Tjatter Jag vill bjuda dottern, 17, på middag på en riktigt trevlig restaurang i Stockholm i Juli. Då menar jag inte en där man måste klä upp...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 906
Senast: Raderad medlem 68338
·
Hundavel & Ras Hej! Hoppas få lite kloka råd och vägledning från er hundkunniga! Jag och min sambo har i flera år varit sugna på att skaffa hund och...
Svar
3
· Visningar
1 534
Senast: Lady_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp