Bukefalos 28 år!

Trevligt hotell i London

Bison

Trådstartare
På semestern tänkte vi ta en tripp dit men vet inte alls vart vi ska bo. Det finns ju hur mycket som helst att välja på!Vi vill bo skapligt fint, inget vandrarhem. Flyger över och tar Stansteadexpress till stan.
Vi ska göra typiska turistgrejer så det får gärna ligga bra till med nära till tunnelbanan.
 
Sv: Trevligt hotell i London

Här bodde jag när jag var i London i höstas. Trevligt litet hotell med trevlig personal som ligger i Nothing Hill. Rummet kändes fräscht, dock litet. Tog kanske 5 min att gå till tunnelbanan. Låg in på en lite mindre gata så man stördes inte av trafiken på natten. Frukost ingick och den var ungefär som hotellfrukostar brukar vara i London ;)

Tillägg: Man kunde lämna väskorna i receptionen efter utcheckning gratis - vilket var smidigt om man som vi flyger hem på kvällen!
 
Senast ändrad:
Sv: Trevligt hotell i London

Har precis varit i London och bodde på ett av Premier Inns hotell, i Hammersmith. Bra pris, stort rum, stort badrum, väldigt bra frukost med brittiska mått mätt, enormt serviceinriktad personal. Max 5min till tunnelbana och sen kanske det tog en kvart in till centrum. Jag var jättenöjd och tyckte det var prisvärt. För min del prioriterade jag storlek och standard på rum till ett vettigt pris före det absolut mest centrala läget, och ångrar inte det. Kedjan har hotell över hela staden, och alla verkar hålla hyfsad standard.
 
Sv: Trevligt hotell i London

Jag har svårt att se ordentligt i mobilen, ser ut att ligga lite off?
Vi vill bo så centralt som möjligt, vill inte lägga mer tid än nödvändigt på att resa.
 
Sv: Trevligt hotell i London

VI vill gärna ha närmre än så. Ska inte vara där så länge...
 
Sv: Trevligt hotell i London

Vi brukar välja hotell i Paddington/Bayswater när vi är i London. Det är enkelt att ta sig överallt från Paddington Station och det är gångavstånd från Oxford Street, osv. Jag tycker att alla de 3* hotellen däromkring är ungefär likadana, så det är bara att välja ett. Vill man ha det mer flott väljer man fler stjärnor och får då också ett större hotell.
 
Sv: Trevligt hotell i London

Jag gillar Bayswater! En kompis till mig bodde på Baker Street och där trivs jag också men åker jag dit och bor på hotell så blir det i Bayswater :)
 
Sv: Trevligt hotell i London

Vi bodde här på Langham street för två veckor sedan. Gick bara gatan ner så var man på oxford street precis vid tunnelbanan oxford circus. Helt okej hotell, fräscht, trevlig personal. Vi lämnade våra väskor i receptionen sista dagen utan kostnad.
Inget jätterum men man ska ju ändå inte vara på hotellet :p
Frukosten vet jag dock inget om då vi inte köpte det.
 
Senast ändrad:
Sv: Trevligt hotell i London

Tycker det är toppen att boka via booking.com. Man får all info, avstånd, hur rummen är osv..
 
Sv: Trevligt hotell i London

Vi brukar välja hotell i Paddington/Bayswater när vi är i London. Det är enkelt att ta sig överallt från Paddington Station och det är gångavstånd från Oxford Street, osv. Jag tycker att alla de 3* hotellen däromkring är ungefär likadana, så det är bara att välja ett. Vill man ha det mer flott väljer man fler stjärnor och får då också ett större hotell.

I jämnförelse med de andra 3* hotellen i det området i samma prisklass så måste jag säga att London House Hotel borde ha 4+ stjärnor.

Jag rekommenderar http://www.londonhousehotels.com/?gclid=CP75tOyQk7gCFdJ4cAodO1kAlQ

Rent fräscht, trevlig personal, sängen och sängkläderna hade jag gärna tagit med mig hem, jag har nog aldrig sovit så skönt på ett hotell.
Dock något trångt i badrummet.
Bodde i källaren utan fönster vilket kan kännas instängt med det gjorde det inte, AC fanns på rummet.
Frukostbuffen som fanns att köpa till var fräsch men inte så sort utbud, men det finns flera bra frukostställen runt hotellet.

knappa 300 m till tunnelbanan.
 
Senast ändrad:
Sv: Trevligt hotell i London

Är själv precis hemkommer från London :)
Jag och sambon bodde på Elysee hotel, ligger ca 1 km från Hyde park. Tycker att det var väldigt trevlig personal men ganska små och trånga rum (de hade justerat/sågat/slipat dörren så att den inte skulle slå i toalettlocket då dörren öppnades inåt :p
Men det var ett ganska vettigt pris och ett fullt dugligt rum om man inte ska bo där alltför länge. Vi hade rum på källarvåningen vilket ledde till att vårt WIFI -som ingick i vår bokning, kom och gick lite som det ville. Men totalt sätt är jag ändå väldigt nöjd faktiskt :) Lancaster gate -underground, ligger precis runt hörnet.
 
Sv: Trevligt hotell i London

Har de senaste gångerna bott på Hilton Paddington, Kensington och den här veckan Wembley. Säkra kort :)
 
Sv: Trevligt hotell i London

Runt bayswater road/QueensWay / Hyde park finns en hel del hotell. Minns inte vad det hette som vi bodde på, men läget är jättebra! Vi behövde inte åka tunnelbana alls, gick att gå till det mesta vi ville kolla på och shoppinggator, har man inte tid eller lust att gå är det väldigt nära tunnelbanan och skönt att ha parken nära också, blir lite lugnare område då.
 
Sv: Trevligt hotell i London

Kan tipsa om Central Park Hotel, har själv bott där flera gånger. Nära till både Queensway och Bayswater tunnelbanestationer, vilket är fruktansvärt smidigt då de hör till olika linjer och man kan därmed gå till den som ger en enklast resväg dit man ska. :)
 

Liknande trådar

Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 658
Senast: Paddington
·
Kläder & Bli fin Vad ska ni ha på er i jul? :) Jag har ingen julklänning/jultröja eller jul-något-alls faktiskt... men nu är tiden inne känner jag, jag...
Svar
10
· Visningar
952
Senast: Otherside
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 301
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 233
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp