Bukefalos 28 år!

Trista trådskapare

Billy

Trådstartare
Usch vad jag tycker det är tråkigt med trådskapare som ber om råd, tips eller annat och som sedan bara försvinner utan att svara på frågor och annat.
I vissa fall är det ganska personliga trådar och man bemödar sig med att ge ett långt svar men ingen respons från ts.:mad:

Varför gör man så?
 
Jag kan tänka mig några troliga orsaker, de kanske glömt fylla i "bevakad" i tråden eller så loggar de inte in, glömmer bort att de skrivit, kanske läser de men glömmer svara eller så vill de inte svara när det blir för personligt, eller så väljer de att inte svara om de tolkar svaren de fått som lite påhoppsliknande, eller så är det något i deras liv som gör att de inte kan svara?
Vi vet många gånger inte omständigheterna i deras liv och varför de är frånvarande, vi kan bara hoppas att hjälpen nått fram trots avsaknande av svar.
Det är lite spontana tankar jag fick om detta ämne.
 
Usch vad jag tycker det är tråkigt med trådskapare som ber om råd, tips eller annat och som sedan bara försvinner utan att svara på frågor och annat.
I vissa fall är det ganska personliga trådar och man bemödar sig med att ge ett långt svar men ingen respons från ts.:mad:

Varför gör man så?
Jag har gjort det några gånger i hundforum när man blir totalt dumförklarad och vissa överdriver något extremt åt det negativa. Det är min enda anledning till att sluta svara i en tråd man skapat.
 
Ja kan
Jag kan tänka mig några troliga orsaker, de kanske glömt fylla i "bevakad" i tråden eller så loggar de inte in, glömmer bort att de skrivit, kanske läser de men glömmer svara eller så vill de inte svara när det blir för personligt, eller så väljer de att inte svara om de tolkar svaren de fått som lite påhoppsliknande, eller så är det något i deras liv som gör att de inte kan svara?
Vi vet många gånger inte omständigheterna i deras liv och varför de är frånvarande, vi kan bara hoppas att hjälpen nått fram trots avsaknande av svar.
Det är lite spontana tankar jag fick om detta ämne.
kan Ju vara av hur många anledningar som helst i princip :)
 
Skyldig i en tråd tror jag, men iofs handlade det om bästa sättet att klippa tånaglar utan att de skvätter över hela golvet, så ja, fick bra svar och brydde mig inte om att svara och säga att en nageltång ska inskaffas. Prövade att stå på toalettsitsen men tja, ingen hit och är definitivt inte vig nog att göra det i handfatet! :p
 
Usch vad jag tycker det är tråkigt med trådskapare som ber om råd, tips eller annat och som sedan bara försvinner utan att svara på frågor och annat.
I vissa fall är det ganska personliga trådar och man bemödar sig med att ge ett långt svar men ingen respons från ts.:mad:

Varför gör man så?

Jag har nog inte svarat i mina senaste två trådar då jag frågade om tips (tror jag) men ibland blir ju svaret kanske bara tack för tips eller nått sånt och då tycker jag att jag lika gärna kan trycka på gilla knappen. Det svaret från mig tillför ju liksom inget till tråden och då tycker jag det räcker.
 
Usch vad jag tycker det är tråkigt med trådskapare som ber om råd, tips eller annat och som sedan bara försvinner utan att svara på frågor och annat.
I vissa fall är det ganska personliga trådar och man bemödar sig med att ge ett långt svar men ingen respons från ts.:mad:

Varför gör man så?


Kan ju absolut finnas någon av de orsaker som RedHyuuga nämner. Eller så gillar man inte svaren och lämnar tråden.

Det finns en del exempel inne på häst, nån fråga av typen "min häst är dum som gör xxx" och sedan blir svaren att den bör kollas av veterinär eller att det behövs en tränare - vilket trådskaparen inte kan / vill / har råd med.

Såklart är det lättare med svar av typen: "Du har rätt - gör precis så som Du tänkte redan från början!" Det är ju bekvämt för TS.

Men jag är också sån som gillar uppdateringar, jag läser gärna om hur det går om jag nu ansträngt mig och skrivit till någon för att hjälpa till.
 
Om tråden är gjort pga okunskap brukar man få vissa tråkigare svar med attityd, men efter ett tag brukar det lugna ner sig eftersom det bara är ett fåtal människor som är sådär dryga. Skriver man då ett till inlägg riskerar man att flamma upp de dryga personerna att ifrågasätta och trycka ner en ännu mer.

Eller så anser man att man fått den hjälp man behöver och inte ser någon anledning till att fortsätta uppdatera om man ändå inte får några nya problem.
 
Jag har nog inte svarat i mina senaste två trådar då jag frågade om tips (tror jag) men ibland blir ju svaret kanske bara tack för tips eller nått sånt och då tycker jag att jag lika gärna kan trycka på gilla knappen. Det svaret från mig tillför ju liksom inget till tråden och då tycker jag det räcker.

Absolut kan det vara ett tryck på gillaknappen när det är lite "enklare" frågor, men när man verkligen ber om tips, råd eller ställer en direkt fråga så tycker jag det är på sin plats att svara eller tala om att man drar sig ur.
 
Usch vad jag tycker det är tråkigt med trådskapare som ber om råd, tips eller annat och som sedan bara försvinner utan att svara på frågor och annat.
I vissa fall är det ganska personliga trådar och man bemödar sig med att ge ett långt svar men ingen respons från ts.:mad:

Varför gör man så?
Jag känner mig lite skyldig till liknande. "You got a villain". Det tar ganska mycket tid att skriva olika inlägg och hålla sig uppdaterad. När inlägget är skrivet är det inte alltid en har så mycket mer att säga. Faktiskt, även om ni inte tror det ;-p ibland tycker jag faktiskt inte det är lönt eftersom ståndpunkterna är så olika.

Jag tänker att det är väl trådarna som är mest intressanta, dvs innehållet. Jag tror att det är förmätet att tro att jag är den enda som bidrar positivt till diskussionen.

En del är faktiskt riktigt otrevliga i diskussionerna dessutom och ger ofta påhopp, ibland typ personliga.

En kan lösa utan att skriva och då kan en säga, "lagom är bäst" om alla är inne och tjafsar blir det mycket.

Jag läser fort och är intresserad av olika saker så jag är riktigt "hattig".

Okej, jag är gammal, gilla om ni förstår ordet förmätet . Ett litet knapplån bara. Gillaknappen är bra.
 
Jag känner mig lite skyldig till liknande. "You got a villain". Det tar ganska mycket tid att skriva olika inlägg och hålla sig uppdaterad. När inlägget är skrivet är det inte alltid en har så mycket mer att säga. Faktiskt, även om ni inte tror det ;-p ibland tycker jag faktiskt inte det är lönt eftersom ståndpunkterna är så olika.

Jag tänker att det är väl trådarna som är mest intressanta, dvs innehållet. Jag tror att det är förmätet att tro att jag är den enda som bidrar positivt till diskussionen.

En del är faktiskt riktigt otrevliga i diskussionerna dessutom och ger ofta påhopp, ibland typ personliga.

En kan lösa utan att skriva och då kan en säga, "lagom är bäst" om alla är inne och tjafsar blir det mycket.

Jag läser fort och är intresserad av olika saker så jag är riktigt "hattig".

Okej, jag är gammal, gilla om ni förstår ordet förmätet . Ett litet knapplån bara. Gillaknappen är bra.


Det går ju inte alltid att svara alla inlägg separat om det blir en lång tjafsig tråd - vissa trådar kan ju spinna iväg och blir 20 sidor.

Men en liten generell uppdatering på hur det gått tycker jag är trevligt. :)
 
Precis och vi kommer troligen aldrig få veta om inte de kommer tillbaka och säger något.
Vissa trista trådsvarare skrämmer nog iväg en del med. Är så tråkigt då de alla flesta är så trevliga och visar sin hjälpsamhet och kunskap på ett bra sätt.
Medan det finns vissa återkommande användare som bara vill passa på och leka bror duktig och trycka ner andra. Man riktigt märker hur konfliktibställda några få är här på forumet. Har själv lärt mig känna igen de nicken:) dock är det så mycket underbara människor här så man får fokusera på det :) men jag tror nya användare eller användare som inte är så aktiva tröttnar när de får påhopp och får dikter ibland hela noveller skrivna om sig själva utifrån någon som egentligen bara gissar...
 
Vissa trista trådsvarare skrämmer nog iväg en del med. Är så tråkigt då de alla flesta är så trevliga och visar sin hjälpsamhet och kunskap på ett bra sätt.
Medan det finns vissa återkommande användare som bara vill passa på och leka bror duktig och trycka ner andra. Man riktigt märker hur konfliktibställda några få är här på forumet. Har själv lärt mig känna igen de nicken:) dock är det så mycket underbara människor här så man får fokusera på det :) men jag tror nya användare eller användare som inte är så aktiva tröttnar när de får påhopp och får dikter ibland hela noveller skrivna om sig själva utifrån någon som egentligen bara gissar...
Så är det också, kan inte annat än att hålla med, sen får man inte glömma dom som gärna läser mellan raderna och tolkar in saker som egentligen inte står skrivet. Har själv sett det några gånger, lite trist, men som du säger man får fokusera på de underbara människorna istället.
 
Det går ju inte alltid att svara alla inlägg separat om det blir en lång tjafsig tråd - vissa trådar kan ju spinna iväg och blir 20 sidor.

Men en liten generell uppdatering på hur det gått tycker jag är trevligt. :)

Nej, det är klart att man inte alltid kan svara alla men ofta kan man sammanfatta till flera på en gång. Negativa och trista svar kan man helt enkelt strunta i. Men i vissa fall är ämnet ganska allvarligt och har många faktiskt lagt mycket tid på att försöka hjälpa en ts, skrivit och gett råd men får ingen respons trots att många frågar hur det går o s v. Visst det kan finnas många orsaker till att man inte går in på sin tråd igen, men frågan är då om det verkligen har varit så allvarligt som det har verkat.

Så, nu har jag fått fram vad jag vill och jag har läst allas svar och tackar så mycket och lämnar därmed tråden.
 
Vissa trista trådsvarare skrämmer nog iväg en del med. Är så tråkigt då de alla flesta är så trevliga och visar sin hjälpsamhet och kunskap på ett bra sätt.
Medan det finns vissa återkommande användare som bara vill passa på och leka bror duktig och trycka ner andra. Man riktigt märker hur konfliktibställda några få är här på forumet. Har själv lärt mig känna igen de nicken:) dock är det så mycket underbara människor här så man får fokusera på det :) men jag tror nya användare eller användare som inte är så aktiva tröttnar när de får påhopp och får dikter ibland hela noveller skrivna om sig själva utifrån någon som egentligen bara gissar...
Ja fast ibland tycker ju inte. TS om svaren. TS letar konfirmation och får fakta. Då kan det bli lite pajkastning också. Alltså ibland försvinner ju TS eller övriga diskuterar för att jag, vi har fel helt enkelt.

Att öka kunskaper är väl meningen och att utöka vår förmåga till både empati och förmåga att diskutera, jajust det retorik heter det. Jag tror att för att vara retoriskt duktig behöver en ha förmåga till empati annars kan en aldrig förmå sig se och diskutera åsikter.
 

Liknande trådar

Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 712
Senast: Linda_A
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 146
Senast: Zpunk
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 808
Övr. Hund Inser att det kanske inte finns något bra svar på min fråga men tänker att om någon har nåt bra tips så är det här på Buke i alla fall...
Svar
16
· Visningar
1 266
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp