Bukefalos 28 år!

Turgrej vid tävling

connie

Trådstartare
Tjohej!
Har aldrig skrivit ett inlägg här nånsin men jag stör mig nåt så enormt på en grej jag inte kan komma på att jag fick göra nåt åt det, haha.

Jag har fått höra att på tävling, om man har knoppad man, kan man sätta en snodd med rosett i tredje knoppen uppifrån eller nerifrån (kan ju inte komma på vilket det var..) och det ska ge tur. Det ska tydligen vara nåt kinesiskt. Är det någon som har hört något liknande nån gång? :)
 
Inte hört något liknande, men när jag var yngre (och hade en häst med mycket pannlugg) hade jag alltid en "turfläta" i pannluggen. En liten tunn fläta av det översta håret. Hade den alltid där och flätade bara om den med jämna mellanrum. På tävling fick han ha en rosett i den :).

En vän till mig hade istället en liknande turfläta i manen. Hade den alltid där och när manen klipptes lät hon flätan vara kvar, så den blev mycket längre än övriga manen :)
 
Tjohej!
Har aldrig skrivit ett inlägg här nånsin men jag stör mig nåt så enormt på en grej jag inte kan komma på att jag fick göra nåt åt det, haha.

Jag har fått höra att på tävling, om man har knoppad man, kan man sätta en snodd med rosett i tredje knoppen uppifrån eller nerifrån (kan ju inte komma på vilket det var..) och det ska ge tur. Det ska tydligen vara nåt kinesiskt. Är det någon som har hört något liknande nån gång? :)

Tänk på att i dressyr får man inte smycka hästen med rosetter och liknande.

Nej, jag tror inte på sådant.
 
Flätor kan man också göra ja! Det kanske ger mer tur om det är en personlig grej som man själv kommit på haha? :D

Det är ju omöjligt att se till så det blir udda antal om man inte får räkna :(
 

Liknande trådar

L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 520
Senast: Dentaku
·
Hästmänniskan Nu ska tilläggas att jag inte är någon av ägarna men jag är berörd ändå eftersom en av personerna är en god vän till mig. En häst ägdes...
2
Svar
38
· Visningar
5 229
Senast: Smedholt
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 194
Senast: Pratsch
·
Hästvård Hej! Jag skrev ett inlägg för ett år sedan om detta och sökte svar, utan resultat, tänkte prova igen eftersom vi och veterinärer börjar...
Svar
12
· Visningar
1 408
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp