Tvätta filten

Mirre

Trådstartare
Har en sådan här (googlad bild). Törs man köra den i maskin på ylleprogrammet tro? Eller förstör man den då? Känns som något ulliknande material i den
DSCN2811.jpg
 
Såna har jag tvättat masor med gånger på vanligt kulörprogram i 40-60 grader. Inga problem.
Är det ull brukar tillverkaren ha skrivit det på, ull är rätt dyrt.
 
Såna har jag tvättat masor med gånger på vanligt kulörprogram i 40-60 grader. Inga problem.
Är det ull brukar tillverkaren ha skrivit det på, ull är rätt dyrt.
Ok men då testar jag.
Är nog inte riktig ull, köpte den på Hööks och den var inte speciellt dyr :p För billig för att vara äkta
 
Misstänkte att det var en Hööks-filt, har en likadan fast röd :p De är tillverkade i syntet (men förvånansvärt bra kvalitet för det priset!) och tål tvättmaskinen fin-fint.
Tänk på att låta den hänga rakt när den torkar bara, jag lämnade en lite ihopknölad en gång, den blev väldigt mysko i formen efter det.. Men då klippte jag av den, virkade en ny kant och vips! Två filtar till priset av en :up:
Jag använder dem under paden, just för att de är billiga och lätta att tvätta.
 
Vill inte vara otrevlig eller något sådant, men du har väl en pad? Inte rider du väl med bara en filt under sadeln?
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Går det och hur? Jag gissar att det inte bara är att stoppa dem i symaskinen, men skulle vilja ta in dem under bysten och i midjan. Går...
Svar
5
· Visningar
399
Senast: Badger
·
Tjatter Jag blir tokig på att googla på hårtvätt då alla säger olika. Jag ska slinga mitt hår till veckan och det ständiga är ju diskussionen om...
Svar
4
· Visningar
281
Senast: Lilla
·
Kläder & Bli fin Jag köpte en underbar kavaj i vintras. Jag har en kavaj (och även en del andra plagg) från samma märke sedan tidigare, som tvättas i 30...
Svar
2
· Visningar
879
Senast: Liten
·
Hemmet Jag råkade just tappa ut en halv kopp kaffe över min fina Klippan-pläd :arghh: På Klippans hemsida står det att plädar av 100% lammull...
2
Svar
35
· Visningar
2 110
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp