Tvillingar

Status
Stängd för vidare inlägg.

giffan

Trådstartare
Hur många av er här har tvillingar?? Pojke/flicka eller två av varje??
Kan ni inte berätta lite om dem, hur är de, tar de hand om varandra, är de mkt lika. Hur upplever ni det som föräldrar??
Jag har två pojkar som är 6år. de är mkt aktiva killar som inte kan vara stilla :smirk: När de föddes va den ena mkt liten han vägde bara 2100g å den andre vägde 3600g så det va skillnad... Den "lilla" kom ikapp under det första året. Jag har alltid försökt att hantera dem som egna personer helatiden, inte påvisa så mkt att de är tvillingar, jag klär dem sällan i lika kläder och försöker se till att de få vara sig själva, de är ju två personer och inte en. Men de är mkt medvetna om att de är tvillingar. Här om dagen hade de tröttnat på att vara tvillingar, så nu har de bestämmt att de inte är det längre :rofl: Men de är mkt måna om varandra, hjälper varandra ser till varandra hela tiden. Om den ena vaknar på natten å behöver gå på toa, kan man ge sig på att den andre vaknar typ en kvart senare... Det är så mkt att berätta om mina små ligister... så det skulle kunna fylla hela forumet, men det skulle vara kul att höra lite om er och era tvillingar, karnske kan vi ge varandra tips och tänkvärda ideér...... så låt höra nu!!
 
Sv: Tvillingar

Jag har tvillingtjejer som är 15 nu.

De har aldrig varit klädda likadant och de har för det mesta olika frisyr så att omvärlden skall ha en chans att se skillnad på dem. De är vana att bli kallade vid fel namn, men de som är nära, deras kompisar, lärare osv ser skillnad.

De började i olika klass i 4:an, tidigare om det hade gått, det fanns bara en klass. Vi har alltid uppmuntrat allt "eget" liv. Men visst kan det känns orättvist om den ena blir bjuden men inte den andra - men det är något som i har uppmuntrat - de är INTE en grupp som måste ha total rättvisa i alla lägen, vill man bara ha med den ena så bjuder man bara den ena.

De är för det mesta väldigt bra kompisar, men bråkar väl ungefär som alla andra syskon.

De är lite ovana, tyvärr, vid att vara utan syrran kan jag tycka, de är liksom vana vid att alltid ha någon som de kan prata om allt med. Få förunnat och på gott och ont.
 
Sv: Tvillingar

Mina går oxå nu i samma klass (förskolan) men när vi har möjligheten att välja så blir det antagligen skilda klasser. Mina killar vill själva ha olika frisyrer (den ena har en toffs i nacken) det har de valt för att folk ska kunna se skilnad på dem. Tänk vad tidigt de själva kan märka sån´t.... I bland undrar jag vad jag skulle ha gjort om jag inte fått tvillingar, ibland e det så enkelt, de har ju alltid någon att leka med och behöver ju inte vara ensama.... Men samtidigt tycker jag att de kan bli lite ensama med varandra, de har ju inte samma behov av att leka med andra som jag skulle önska. Just nu så leker de inte borta en och en utan det har blivit så att båda åker iväg å leker. Jag vill gärna att de ska få chansen att leka var för sig, men det hinns nog med.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 840
Relationer Jag har skapat ett nytt nick då jag vill vara anonym... (OBS långt!) Hur som helst, för ett år sen ungefär träffade jag på en kille som...
2
Svar
25
· Visningar
4 337
Småbarn Vet inte om det finns en sån här tråd redan, men jag chansar :) Ni som har tvillingar, hur fungerar det för er? sover/äter dom...
Svar
4
· Visningar
1 036
Senast: bambam
·
S
  • Låst
Hästmänniskan För snart en vecka sedan ringde en tjej till mig och frågade om hon kunde få hyra in sina två unghästar hos mig. Hon berättade att hon...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 584
Senast: mysko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp