Typa ned transport

Thehitchhiker

Trådstartare
Är det någon som har typat ned sin transport? Min medryttarhästs ägare ska typ ned sin så hennes nya bil får dra den. Någon som vet hur det går till?
 
Inte svar på frågan men varför inte istället ta körkort som täcker släpet? Med b96 är ju det superlätt
 
Är det någon som har typat ned sin transport? Min medryttarhästs ägare ska typ ned sin så hennes nya bil får dra den. Någon som vet hur det går till?
Transporten måste anpassas för den nya vikten, det är olika beroende på vad det är för transport. Har man otur måste man byta en hel del på transporten, vilket det kanske kan vara värt om transporten är bra.
 
Är det någon som har typat ned sin transport? Min medryttarhästs ägare ska typ ned sin så hennes nya bil får dra den. Någon som vet hur det går till?
Jag tror att det är lite beroende på märke och modell på transport och hur mycket det ska ändras. Det enklaste är nog att kontakta en återförsäljare av transporterna för att få information om just detta släp. Jag har fått för mig, men är inte säker, att det är svårare med transporter som är äldre än 10 år
 
Man måste förändra släpet på något sätt som innebär att det inte kan dra lika mycket längre, så att det finns en giltlig anledning till varför vikten ska ändras (att släpet ska passa en viss bil är inte tillräcklig anledning, det måste vara släpet som har ändrats). Det vanligaste är att man byter draghandske till en som klarar mindre vikt och då kan man registrera om släpet med en lägre totalvikt. Det är inte alla släp som man får göra sådana förändringar på och då går det inte att ändra vikten. Återförsäljaren av släpet bör kunna svara på om just det här går att ändra eller inte.
 

Liknande trådar

Utrustning Går i tankarna att köpa en ny bil samt en transport, bilen är dock prio ett då jag har tillgång till att låna transport. Det jag söker...
Svar
11
· Visningar
668
Senast: lillan222
·
Ridning hej! jag har ett litet problem. min maxade c ponny från irland tycker typ inte om att hoppa. typ 2020 hoppade han jätte bra med sin...
Svar
13
· Visningar
1 346
Senast: Nikan
·
Utrustning Jag har ett halvblod som passar perfekt i stl 145 HW Rambo Original med v-knäppning (Supreme fungerar också, i alla fall på äldre...
Svar
11
· Visningar
521
Senast: Lemeie
·
Hästvård Hej, har ett litet bekymmer som jag försökt att lösa. Min d-ponny trycker rumpan mot bakbommen när man kör transport så hon får sår...
Svar
9
· Visningar
446
Senast: misswilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp