Bukefalos 28 år!

Tysk tävlingslicens - hur ansöker man?

Zephira

Trådstartare
Någon som är bekant med detta?
Jag flyttar till Tyskland för ett år och tar med mig hästen. Vi är FEI-registrerade för det måste man vara enligt ridsportförbundet om man ska tävla utomlands oavsett om det är på internationella tävlingar eller inte.

Men frågan är nu hur man löser tysk tävlingslicens?! Jag sitter med en ansökan i min hand men där står att om man vill tävla i vissa klasser så krävs någon typ av "grönt kort" fast den tyska motsvarigheten är brons, silver och guld kort och gäller för olika klasser. Någon som vet om man kan lösa licens utan att först "ta" dessa kort? Då kommer vi nog inte att hinna tävla innan det är dags att åka hem.
Mycket förvirrande är det iallafall... :crazy:
 
Sv: Tysk tävlingslicens - hur ansöker man?

hade det inte varit enklare att fråga tyska ridsportförbundet?
 
Sv: Tysk tävlingslicens - hur ansöker man?

tror du måste ha ett intyg från svenska ridsportförbundet + resultat och sen tror jag du bara får tävla de klasserna du har resultat på från sverige tills du kvalif. för övriga. ring ridsportförbundet lixom!
 
Sv: Tysk tävlingslicens - hur ansöker man?

Hej.
Jag har själv bott och tävlat i Tyskland (06-07) upp till och med 120cm. Man är tvungen att ha ett intyg från svenska förbundet och sen faxa (jag faxade) in resultaten från alla tävlingar du startat i Sverige. (Du måste bli beviljad gästlicens) Sen för att få tävla där måste du fixa tysk licens, det är ett test (som grönt kort) på tyska om tävling/träning/hästens skötsel osv..Så nej det går inte att tävla utan att göra testet! Sen var jag tvungen att bli medlem i en tysk klubb. Men ring till förbundet och hör mer om hur du ska gå till väga, jag fick mycket hjälp av chefen att fixa det där eftersom mitt jobb bla gick ut på att tävla deras hästar!
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en...
2
Svar
24
· Visningar
4 394
Senast: Habina
·
E
Fälttävlan God fortsättning på er allihopa!:) Efter att ha njutit av mina första studentmånader som en mycket tålmådig dagisfröken (och lite...
Svar
4
· Visningar
2 804
Senast: Undret
·
Avel Hoppas någon orkar/har lust att hjälpa mej! Satt och lurade runt och kollade lite på allbreedpedigree - parallelt med att jag kikade...
Svar
5
· Visningar
2 025
Senast: Marna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp