Undersköterska/vårdbiträde

Jag tänker att det är en förkortning - "nu ska vi duscha [dig]" => Vi gör någonting tillsammans, istället för att jag gör något "på" dig (duschar dig). Vi samarbetar ju i duschen!
Ok, då är det olika. På sjukhuset och äldreboendet jag jobbat på så får man inte säga så, utan det är vårdtagaren i fokus, likaså nu ska vi ut och gå (vårdtagaren sitter i rullstol). Fick jag lära mig på en utbildningsdag för att motverka kränkningar.
 

Liknande trådar

Hemmet Så jag ska köpa ett takduschset till min dusch. Tycker dock det är jättesvårt att veta vilket märke som är av bra kvalité. Vidare har...
Svar
0
· Visningar
146
Senast: Acto
·
Hemmet Jag har ett ganska litet badrum som jag skulle vilja ha en tvättmaskin till. Hade helt klart varit enklare platsmässigt med en toppmatad...
Svar
4
· Visningar
568
Senast: Dorinda
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
949
Senast: Crossline
·
Kropp & Själ Jag har en nära släkting som har någon sjukdom. Efter 10+ år så har vården fortfarande bara presterat en diagnos där diagnoskriterierna...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
2 157
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp