Bukefalos 28 år!

Undersköterskor,

50 veckor gick jag för att bli usk. Tror att Komvux prioriterar de som står utan utbildning/arbete. Så var det för mig iallafall, men jag fick på nåder komma in ändå.
Vi är flera i min klass som både har jobb och utbildning så helt omöjligt är det inte. Läser distans helfart i Malmö.
 
Jag kanske bor i "fel" kommun. :) Jag mejlade Komvux, detta är några år sedan, och frågade hur jag kunde söka. Fick till svar att de hade sökande långt utöver platser.

Sedan bokade jag tid hos kommunens studie- och yrkesvägledare, för allmän hjälp om vad jag kan tänkas hitta för annat jobb. Jag nämnde uska-utbildning, och det var då denne som med beklagande min sa att det inte var troligt att jag nånsin skulle bli antagen pga detta: att jag inte är en arbetslös ungdom eller utlandsfödd utan annan utbildning.

Men att få jobb inom ämnet först och sedan söka utbildning kanske är en väg.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Vara en uppfinnare av miljoner sätt att använda silvertejp. Ha en inofficiell undersköterske-utbildning där förberedande av mediciner...
Svar
0
· Visningar
281
Senast: Gunnar
·
Samhälle Ni som jobbar som uska vad tjänar ni? Jobbar ni i regionen, kommunen eller privat. Hur länge har ni jobbat? Tack på förhand!
2 3
Svar
54
· Visningar
4 008
Senast: Fetaost
·
Skola & Jobb Hej! Jag är 50 och har jobbat som uska och inom äldreomsorgen i hela mitt liv. Det Är kul men som många vet, stundtals lite tufft...
Svar
1
· Visningar
485
Kropp & Själ Jag har haft en arbetsterapeut på plats för att hjälpa mig med min hjärntrötthet och hur jag ska hantera mitt arbete på den nivå jag...
Svar
18
· Visningar
918
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • FÅRtråden
  • Valp 2025

Hästrelaterat

  • Insektsspray
  • Föl 2020
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp