Bukefalos 28 år!

Undrar lite....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Undrar lite....

Ja. Ibland så funderar man..
Troligen så hade tråden rykt omgående om man ändrat i rubriken från SD till kines eller nåt..

Den tråden borde ju ha 100 anmälningar vid det här laget..

AM
 
Sv: Undrar lite....

Ja. Ibland så funderar man..
Troligen så hade tråden rykt omgående om man ändrat i rubriken från SD till kines eller nåt..

Den tråden borde ju ha 100 anmälningar vid det här laget..

AM

Tja, hade man ändrat i rubriken från SD till 'Nafayette' hade det också varit en helt annan sak.
 
Sv: Undrar lite....

Varför skriver du inte ut 'hets mot folkgrupp' istället för att göra en fånig förkortning?
Och varför skulle jag 'uppskatta' hets mot folkgrupp?

Politiska anhängare är ingen folkgrupp.
 
Sv: Undrar lite....

Hets mot folkgrupp rör folkgrupper. Folkgrupper indelas på ras, hudfärg, nationellt ursprung, etniskt ursprung, trosbekännelse eller sexuell läggning. Politisk läggning är inte en bas för folkgrupp.
 
Sv: Undrar lite....

Ullo redogör för lagens definition av folkgrupp. Det finns alltså inget att "hålla med" eller inte.

Ullo: politisk läggning:D:D
 
Sv: Undrar lite....

Jaja, gillar man politik så är man lite pervers... :angel: :D

Politisk förföljelse finns det något som kallas (och som man väl mest hör talas om vid asylärenden). Kanske är det något sådant som försöks åberopas?
 
Sv: Undrar lite....

Fast då gränsar vi till hårklyverier när det relaterar till debatten just på forumet här. Jag tycker att administrationen på buke haft VÄLDIGT högt i tak just för den här debatten som pågår på forumet, och låtet otroligt mycket passera från båda håll. Så börjar Civil Action eller annan SD-anhängare yla om politisk förföljelse här har de inte mycket belägg för det.

Att kräva att få stå oemotsagd är något helt annat än att vara utsatt för politisk förföljelse. Fast jag skulle inte bli förvånad om just Sd skulle hävda just att få vara oemotsagda då. :angel:
 
Sv: Undrar lite....

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1067339

Bland det vidrigaste jag läst på detta forutmet...

Det klingar ju väldigt illa när du själv gör dessa inläggen:

*KL*

Bara för att spä på skiten som dessa trådar står för så skulle jag ALDRIG NÅGONSIN hoppa i säng med någon från FI. Blir lätt äklad på bara tanken faktiskt :o *springer mot toalätten*

*står med en spann redo*

Ja FI måste nog vara politikens absoluta botten en drös idealistiska feminister...
*rusar ut igen*

I denna tråden.
 
Sv: Undrar lite....

Politisk förföljelse finns det något som kallas (och som man väl mest hör talas om vid asylärenden). Kanske är det något sådant som försöks åberopas?

Nu tror jag inte att det finns någon precis definition av "politisk förföljelse", men oavsett om det gör det eller inte så tror jag inte att vägran att ha sex med en person pga personens politiska åsikter eller etiska värderingar kan räknas dit. :D
 
Sv: Undrar lite....

Det tror inte jag heller. Jag erbjöd bara ett aningens mer troligt alternativ än hets mot folkgrupp för de som klagade på modereringen och bristen på densamma.

Hade jag bedömt det som något regelbrott så hade jag gripit in och gjort något.
 
Sv: Undrar lite....

Jaja, gillar man politik så är man lite pervers... :angel: :D

Politisk förföljelse finns det något som kallas (och som man väl mest hör talas om vid asylärenden). Kanske är det något sådant som försöks åberopas?

Men, jag tycker att vi kan hjälpa sd-anhängarna att söka asyl nån annanstans. Så slipper de bo i ett land med så mycket utlänningar som det är i Sverige:)
 
Sv: Undrar lite....

Nu tror jag inte att det finns någon precis definition av "politisk förföljelse", men oavsett om det gör det eller inte så tror jag inte att vägran att ha sex med en person pga personens politiska åsikter eller etiska värderingar kan räknas dit. :D

Fast Amnesty arbetar för detta:

- rätten till åsikts- och yttrandefrihet
- ett avskaffande av tortyr och dödsstraff
- rätten att inte bli diskriminerad, till exempel på grund av politisk eller religiös åskådning, etnisk tillhörighet, kön eller sexuell läggning
- att stoppa våld mot kvinnor
- flyktingars och migranters rättigheter
- rätten för de mest marginaliserade att få sina ekonomiska, sociala och kulturella rättigheter tillgodosedda

Så, tja - om nån har telefonumret till Amnesty eller FN så kan kanske Civil Action höra av sig dit och påtala sin åsikt att moderatorerna på buke & golit och alla som svarat i tråden bryter mot de mänskliga rättigheterna. :)

Men, jag tycker att vi kan hjälpa sd-anhängarna att söka asyl nån annanstans. Så slipper de bo i ett land med så mycket utlänningar som det är i Sverige:)

Jag har hört att det finns gott om plats i Gulag. :)
 
Sv: Undrar lite....

Du är främlingsfientlig:eek: Fast när jag tänker efter, det kanske är ett smart sätt att låta dem få känna på det där;)

nejnejnej
jag ar invandrare... Tank hur svart vi svenska utvandrare skulle fa om vi skickade ivag alla sma oinks utomlands...... det racker fullgott med ideen att alla svenskor ar toksnygga, storbystade och blonda.
 
Sv: Undrar lite....

- rätten att inte bli diskriminerad, till exempel på grund av politisk eller religiös åskådning, etnisk tillhörighet, kön eller sexuell läggning
- rätten för de mest marginaliserade att få sina ekonomiska, sociala och kulturella rättigheter tillgodosedda

Ojojoj, ja då måste nog buke anmälas till Amnesty!

De arma sd:arna är ju hårt förföljda både pga politisk åskådning och pga etnicitet. Jimmie förklarade häromdagen hur åtgärder riktade mot invandrare (såsom SFI) diskriminerar svenskar, eftersom svenskar inte får ta del av dessa riktade åtgärder. :eek:

Och så nu de sexuella trakasserierna, i form av att inte vilja ha sex med dem! :eek:

Och så detta med den svenska kulturen! Jag såg minsann på tv från SD:s valvaka hur så gott som alla männen traditionsenligt hade rakat sina skallar och dessutom skanderade hejaklacksramsor till sin store ledare, helt enligt svensk valvaketradition. Och ger någon dem kulturbidrag? Nänämensan! :eek:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har köpt hem två korvar Pondus för att prova och ena korven verkade god men den ena hunden verkar tycka att den andra är helt...
Svar
11
· Visningar
816
Senast: snorp
·
Mat Min första reaktion här var att säga att du har fel, det smakar inte alls neutralt! Men vem är jag att avgöra hur du uppfattar saker...
2 3
Svar
46
· Visningar
745
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
361
Senast: Cattis_E
·
Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
153

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp